Účinné intervence v rámci chatové krizové pomoci
Název práce v češtině: | Účinné intervence v rámci chatové krizové pomoci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effective intervention in Chat counselling |
Klíčová slova: | chatová krizová intervence|chatové poradenství|děti|dospívající|mladí dospělí|účinnost|účinné postupy|Linka bezpečí / dětská linka důvěry |
Klíčová slova anglicky: | chat-based crisis intervention|chat counselling|children|adolescents|young adults|effectivity|effective approaches|Safety line / Child Helpline |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Katarína Loneková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.07.2018 |
Datum zadání: | 25.07.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | MUDr. Gabriela Šivicová |
Konzultanti: | Mgr. Petr Porubský |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jaké druhy intervencí či použitých technik poskytovaných v rámci krizové intervence vedené formou chatu, jsou klienty považovány za nejúčinnější. Využívání komunikace přes internetové rozhraní klienty linek důvěry stále narůstá. Tato práce se zaměří na dětskou a dospívající populaci.
Diplomová práce se bude skládat ze dvou částí. V teoreticko–přehledové části se bude soustředit na téma krizové intervence a specifika kontaktu přes internetové prostředí chatu. Cílem výzkumu je zjistit, jaké intervence či použité techniky krizové intervence klienti hodnotí jako nejvíce prospěšné. K vyhodnocení účinnosti použitých druhů intervencí bude použit kvalitativní přístup. Data budou sebrána, jak z dotazníků pro klienta a konzultanta, tak i ze samotného chatu. Dotazníkové metody budou přeloženy z Impact Assesment for child helplines. V rámci triangulace bude provedena analýza samotného chatu. Poté budou výsledky obsahové analýzy jednotlivých chatů srovnány s hodnocením klientů i konzultantů. Výsledkem této práce by měl být model doporučující vhodné intervence z pohledu klienta. Sběr dat bude probíhat elektronicky v organizaci Linka Bezpečí z.s .Tento výzkum bude rovněž sloužit jako pilotní projekt pro další rozsáhlejší výzkum, který díky výslednému doporučení bude moci využívat spíše kvantitativní přístup. |
Seznam odborné literatury |
Fukkink, R., & Hermanns, J. (2009). Counseling children at a helpline: chatting or calling?. Journal Of Community Psychology, 37(8), 939-948. https://doi.org/10.1002/jcop.20340
King, R., Bambling, M., Reid, W., & Thomas, I. (2006). Telephone and online counselling for young people: A naturalistic comparison of session outcome, session impact and therapeutic alliance. Counselling And Psychotherapy Research, 6(3), 175-181. https://doi.org/10.1080/14733140600874084 Riemer, M., & Kearns, M. A. (2010). Description and psychometric evaluation of the Youth Counseling Impact Scale. Psychological Assessment, 22(2), 259-268. https://doi.org/10.1037/a0018507 Sindahl, T. (2013). Chat Counselling for Children and Youth - a Handbook. Child Helpline International. Sindahl, T.N., Fukkink, R.G. & Helles, R. (2017). SMS Counseling at a Child Helpline:- Relationships Between Counselor Strategies, Children’s Stressors, and Well-being (Manuscript submitted for publication). Sindahl, T.N., & van Dolen, W.M. (2017): Texting at a Child Helpline: - How Structural Characteristics of Text Message Counseling Influence Child Well-being and Empowerment (Manuscript submitted for publication). |