Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The Use of Punctuation, Emoji and Emoticons in YouTube Abusive Comments
Název práce v češtině: Užití interpunkce, emoji a emotikonů v urážlivých komentářích na YouTube
Název v anglickém jazyce: The Use of Punctuation, Emoji and Emoticons in YouTube Abusive Comments
Klíčová slova: Počítačová komunikace|YouTube|emoji|emotikony|interpunkce|komunikace přes internet
Klíčová slova anglicky: Computer-mediated communication|YouTube|emoji|emoticons|punctuation|Internet communication
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.07.2018
Datum zadání: 17.07.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.07.2018
Datum a čas obhajoby: 29.05.2019 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Tichý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude popis (pragmatické) funkce interpunkce a emotikonů (včetně emoji) v anglicky psané internetové komunikaci (konkrétně se zaměřením na kontroverzní komentáře na YouTube). Půjde primárně o postižení funkce znamének ve specifickém typu komentářů prostřednictvím ověřování hypotéz, které naváží na pilotní studii diplomantky na konferenci ESSE, např. souvislost použití interpunkce, emoji a emotikonů s kladným nebo záporným nábojem komentáře, vyjádření pocitů vs. myšlenek, souvislost mezi délkou komentáře a použitím emotikonů, emoji a standardní interpunkce (emotikony/ emoji se používají tam, kde obyčejně najdeme interpunkci – na konci věty, myšlenkového úseku, na konci celého komentáře). Práce naváže zejména na studie E. Jonssonové, která identifikuje následující funkce internetové interpunkce: vyjádření emoce, naznačení illokuce a tónu zprávy, či jiné významy u jednotlivých znaků). Práce se zaměří i na možný vztah interpunkce /emotikonů k mluvenému projevu.
Teoretická část se bude věnovat vymezení vzájemných vztahů jazyka - interpunkce - emotikonů na základě odborné literatury a také výsledkům dosavadních studií, včetně klasifikací formálních i funkčních. V metodologické části bude třeba ošetřit objektivní výběr vzorků (např. dle sledovanosti, množství reakcí). Podstatnou částí bude i technický převod formátu do zpracovatelné podoby.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Bodomo, A. B. (2019): Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education. New York: Information Science Reference.

Herring, S. C. (1996): Computer-Mediated Communication: Linguistic, social and cross-cultural perspectives. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

Herring, S. C., & Dainas, A. R. (2017). "Nice picture comment!" Graphicons in Facebook comment threads. Proceedings of the Fiftieth Hawai'i International Conference on System Sciences (HICSS-50). Los Alamitos, CA: IEEE. http://ella.slis.indiana.edu/~herring/hicss.graphicons.pdf

Jonsson, E. (2015): Conversational Writing: A multidimensional study of synchronous and supersynchronous computer-mediated communication. Frankfurt am Mein: Peter Lang.

Jonsson, E. et al. (2018?) “Emotives: from punctuation to emoji”. (název knihy jestě není úplně jistý)

Roithmeier, W.; Savignon, S. J. (2004): “Computer-mediated Communication: Texts and Strategies”. CALICO Journal 21:2, 265-290.

Shuyuan, M. H. (2016): “Computer-Mediated Deception: Strategies revealed by language action cues in spontaneous communication.” Journal of Computer-Mediated Communication 33:2, 393 – 420.

Skovholt, K. et al. (2014): “The Communicative Functions of Emoticons in Workplace Emails”. Journal of Computer-Mediated Communication 19:4, 780 – 797.

Squires, L. (ed.) (2016): English in Computer-Mediated Conversation: Variation, Representation, and Change. Moutonn: De Gruyter.

Thompson, D. (2016): “Sarcasm in Written Communication: Emoticons are efficient markers of intention.” Journal of Computer-Mediated Communication 21:5, 105 – 120.

Vandengriff, I. (2013): “Emotive Communication Online: A contextual analysis of computer-mediated communication cue”. Journal of Pragmatics 51, 1-12.

Wang, W. et al. (2014): “Effects of Emoticons on Acceptance of Negative Feedback in Computer-Mediated Communication”. Journal of the Association for Information Systems 15:8, 454 – 483.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK