Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální kompetence učitele na odborné škole
Název práce v češtině: Sociální kompetence učitele na odborné škole
Název v anglickém jazyce: Social competence of teacher at a vocational school
Klíčová slova: kompetence|učitel|odborná škola|sociální dovednosti|sociální interakce
Klíčová slova anglicky: competence|teacher|vocational school|social skills|social interaction
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.06.2018
Datum zadání: 12.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2019
Datum a čas obhajoby: 16.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na téma sociálních kompetencí v odborném vzdělávání. Hlavním cílem této práce je prozkoumat problematiku sociálních kompetencí učitele na odborné škole. V teoretické části předkládá pohled na školu jako sociální útvar, přibližuje profesi učitele s ohledem na požadované kompetence, vliv managementu školy na utváření a využívání sociálních kompetencí pedagogických pracovníků a uvádí obecný pohled na kurikulární dokumenty ve vztahu k tématu. V empirické části zjišťuje, jak je využíván potenciál sociálních kompetencí pedagogických pracovníků v pedagogické činnosti na odborné škole ve vztahu k profilu absolventa.
Seznam odborné literatury
GILLERNOVÁ, Ilona a Lenka KREJČOVÁ. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3472-9.
GILLERNOVÁ, Ilona, Soňa HERMOCHOVÁ a Richard ŠUBRT. Sociální dovednosti učitele: cvičení z metod aplikované sociální psychologie: určeno pro posl. fak. filozof. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-039-2
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
KNECHT, Petr a kolektiv: Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problému ve výuce na základních školách. Studijní text z předmětu Školní didaktika.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-965-8.
MAŇÁK, Josef. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1031-2.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
SPILKOVÁ, Vladimíra a Jaroslava VAŠUTOVÁ. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání: výzkumný záměr: úvodní teoreticko-metodologické studie 2008. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-384-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogické otázky současnosti: (učební text pro studenty učitelství). Praha: ISV, 1994. Pedagogika (ISV). ISBN 80-85866-05-6.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
ISŠ Semily – Školní řád. ISŠ Semily – Aktuálně [online]. Copyright © 2016. All Rights Reserved IS [cit. 22.05.2018]. Dostupné z: http://isssemily.cz/index.php/oskole/skolnirad
RVP pro střední odborné vzdělávání, Národní ústav pro vzdělávání. Národní ústav pro vzdělávání [online]. Copyright © [cit. 22.05.2018]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/t/rvp-os
Školský zákon ve znění účinném od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018, MŠMT ČR. MŠMT ČR [online]. Copyright ©2013 [cit. 22.05.2018]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-od-1-9-2017-do-31-8-2018
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK