Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Název práce v češtině: | Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effective Persuative Techniques and Factors Used by Propaganda and Disinformation Resources |
Klíčová slova: | Přesvědčování|propaganda|média|dezinformace|komunikace|sociální sítě |
Klíčová slova anglicky: | persuasion|propaganda|media|disinformation|communication|social networks |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.06.2018 |
Datum zadání: | 11.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jiřina Sněhotová |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapovat aktuální výzkumné poznatky v oblasti persvazivních technik užívaných v propagandistických a dezinformačních zpravodajských prostředcích a procesy, kterými tyto prostředky působí na jedince. Zaměřím se při tom na faktory hrající roli na straně zdroje, zprávy i adresáta, nejdůležitější modely a techniky s přesvědčováním v propagandě související. Obsahem literárně přehledové bude shrnutí toho, co přiměje čtenáře bez kritiky uvěřit mnohdy na první pohled zkresleným informacím, a popis toho, jaké kroky jsou nutné jak na jedné či druhé straně, aby k tomuto jevu docházelo. Obsahem další části práce bude návrh výzkumného designu vybrané persvazivní techniky, nejčastěji se objevující a praktikující propagandistických prostředcích v různých podmínkách z hlediska vlastností percipientů. |
Seznam odborné literatury |
Cialdini, R. B. (2012) Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks. Gálik, S. (2012) Psychologie přesvědčování. Praha: Grada. Freeman, W.H. (2001) Age of Propagande: The Everyday Use and Abuse of Persuation. New York: Owl Books. Jowett, G. S. O´Donell, V. (2014) Propaganda & Persuation. Thousand Oaks: Sage. Maio, G. R. Haddock, G. (2012) The Psychology of Attitudes and Attitude Change. Thousand Oaks: Sage. Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference Ostrava 13. – 15.9. 2005. (2005) Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. O´Keefe, D. J. (2002)Persuation: Theory and research. Thousand Oaks: Sage. Pfau, M. Dillard, J.P. (2002) The Persuation Handbook. Thousand Oaks: Sage. |