Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Název práce v češtině: Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Název v anglickém jazyce: Effective Persuative Techniques and Factors Used by Propaganda and Disinformation Resources
Klíčová slova: Přesvědčování|propaganda|média|dezinformace|komunikace|sociální sítě
Klíčová slova anglicky: persuasion|propaganda|media|disinformation|communication|social networks
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Marek Vranka
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.06.2018
Datum zadání: 11.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.06.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jiřina Sněhotová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat aktuální výzkumné poznatky v oblasti persvazivních technik užívaných v propagandistických a dezinformačních zpravodajských prostředcích a procesy, kterými tyto prostředky působí na jedince. Zaměřím se při tom na faktory hrající roli na straně zdroje, zprávy i adresáta, nejdůležitější modely a techniky s přesvědčováním v propagandě související.
Obsahem literárně přehledové bude shrnutí toho, co přiměje čtenáře bez kritiky uvěřit mnohdy na první pohled zkresleným informacím, a popis toho, jaké kroky jsou nutné jak na jedné či druhé straně, aby k tomuto jevu docházelo.
Obsahem další části práce bude návrh výzkumného designu vybrané persvazivní techniky, nejčastěji se objevující a praktikující propagandistických prostředcích v různých podmínkách z hlediska vlastností percipientů.
Seznam odborné literatury
Cialdini, R. B. (2012) Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks.

Gálik, S. (2012) Psychologie přesvědčování. Praha: Grada.

Freeman, W.H. (2001) Age of Propagande: The Everyday Use and Abuse of Persuation. New York: Owl Books.

Jowett, G. S. O´Donell, V. (2014) Propaganda & Persuation. Thousand Oaks: Sage.

Maio, G. R. Haddock, G. (2012) The Psychology of Attitudes and Attitude Change. Thousand Oaks: Sage.

Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference Ostrava 13. – 15.9. 2005. (2005) Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.

O´Keefe, D. J. (2002)Persuation: Theory and research. Thousand Oaks: Sage.

Pfau, M. Dillard, J.P. (2002) The Persuation Handbook. Thousand Oaks: Sage.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK