Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nové psychometrické přístupy k měření osobnosti - analýza digitálních stop a výsledků činnosti
Název práce v češtině: Nové psychometrické přístupy k měření osobnosti - analýza digitálních stop a výsledků činnosti
Název v anglickém jazyce: New psychometric approaches to personality measurement - digital footprints analysis
Klíčová slova: psychometrie|digitální stopa|odhad osobnosti|sociální sítě|LinkedIn
Klíčová slova anglicky: Psychometry|Digital Footprint|Personality Computing|Social Networks|LinkedIn
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Höschlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.06.2018
Datum zadání: 11.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.08.2018
Datum a čas obhajoby: 21.06.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ivana Šípová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl na základě odborné literatury, článků a studií získat poznatky o možnostech využití digitálních stop a výsledků činnosti k měření osobnosti. Literárně přehledová část se bude zabývat možnostmi měření resp. predikce osobnostních vlastností pomocí analýzy textu, fotografií (zejména profilových) a uživatelského chování na internetu, primárně v prostředí sociálních sítí. Návrh výzkumu bude vystavěn nad otázkou, s jakou přesností je možné predikovat osobnost na základě analýzy stop a výsledků činnosti na profesní sociální síti LinkedIn. Poznatky z navrhovaného výzkumu mohou být přínosné jako jeden z možných zdrojů informací naříklad při náboru či výběru zaměstnanců.
Seznam odborné literatury
Azucar, D., Marengo, D., & Settanni, M. (2018). Predicting the Big 5 personality traits from digital footprints on social media: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 124, 150-159.http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2017.12.018
Back, M., Stopfer, J., Vazire, S., Gaddis, S., Schmukle, S., Egloff, B., & Gosling, S. (2009). Facebook Profiles Reflect Actual Personality, Not Self-Idealization. Psychological Science, 21(3), 372-374.
Pennebaker, J. W. (2011). The Secret Life of Pronouns: What Our Words Say About Us. New York: Bloomsbury Press.
Liu, D., & Campbell, W. K. (2017). The Big Five personality traits, Big Two metatraits and social media: A meta-analysis. Journal of Research in Personality, 70, 229-240.http://dx.doi.org/10.1016/j.jrp.2017.08.004
Stillwell, D., & Kosinsk, M. (2012). MyPersonality project: Example of successful utilization of online social networks for large-scale social research. The Psychometrics Centre, University of Cambridge.
Wei, X., & Stillwell, D. (2016). How smart does your profile image look? Estimating intelligence from social network profile images [Online]. https://doi.org/10.1145/3018661.3018663.
Youyou, W., Kosinski, M., & Stillwella, D. (2015). Computer-based personality judgments are more accurate than those made by humans. Pnas, 112(4), 1036–1040.
Pennebaker J. W. (2011). Your use of pronouns reveals your personality. Harvard Business Review, 89, 32–33.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK