Nové psychometrické přístupy k měření osobnosti - analýza digitálních stop a výsledků činnosti
Název práce v češtině: | Nové psychometrické přístupy k měření osobnosti - analýza digitálních stop a výsledků činnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | New psychometric approaches to personality measurement - digital footprints analysis |
Klíčová slova: | psychometrie|digitální stopa|odhad osobnosti|sociální sítě|LinkedIn |
Klíčová slova anglicky: | Psychometry|Digital Footprint|Personality Computing|Social Networks|LinkedIn |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Höschlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.06.2018 |
Datum zadání: | 11.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.08.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Ivana Šípová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce si klade za cíl na základě odborné literatury, článků a studií získat poznatky o možnostech využití digitálních stop a výsledků činnosti k měření osobnosti. Literárně přehledová část se bude zabývat možnostmi měření resp. predikce osobnostních vlastností pomocí analýzy textu, fotografií (zejména profilových) a uživatelského chování na internetu, primárně v prostředí sociálních sítí. Návrh výzkumu bude vystavěn nad otázkou, s jakou přesností je možné predikovat osobnost na základě analýzy stop a výsledků činnosti na profesní sociální síti LinkedIn. Poznatky z navrhovaného výzkumu mohou být přínosné jako jeden z možných zdrojů informací naříklad při náboru či výběru zaměstnanců. |
Seznam odborné literatury |
Azucar, D., Marengo, D., & Settanni, M. (2018). Predicting the Big 5 personality traits from digital footprints on social media: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 124, 150-159.http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2017.12.018 Back, M., Stopfer, J., Vazire, S., Gaddis, S., Schmukle, S., Egloff, B., & Gosling, S. (2009). Facebook Profiles Reflect Actual Personality, Not Self-Idealization. Psychological Science, 21(3), 372-374. Pennebaker, J. W. (2011). The Secret Life of Pronouns: What Our Words Say About Us. New York: Bloomsbury Press. Liu, D., & Campbell, W. K. (2017). The Big Five personality traits, Big Two metatraits and social media: A meta-analysis. Journal of Research in Personality, 70, 229-240.http://dx.doi.org/10.1016/j.jrp.2017.08.004 Stillwell, D., & Kosinsk, M. (2012). MyPersonality project: Example of successful utilization of online social networks for large-scale social research. The Psychometrics Centre, University of Cambridge. Wei, X., & Stillwell, D. (2016). How smart does your profile image look? Estimating intelligence from social network profile images [Online]. https://doi.org/10.1145/3018661.3018663. Youyou, W., Kosinski, M., & Stillwella, D. (2015). Computer-based personality judgments are more accurate than those made by humans. Pnas, 112(4), 1036–1040. Pennebaker J. W. (2011). Your use of pronouns reveals your personality. Harvard Business Review, 89, 32–33. |