Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obraz ruskej a americkej účasti v sýrskej občianskej vojne v periodikách Российская газета a Независимая газета (po roku 2014)
Název práce v jazyce práce (slovenština): Obraz ruskej a americkej účasti v sýrskej občianskej vojne v periodikách Российская газета a Независимая газета (po roku 2014)
Název práce v češtině: Obraz ruské a americké účasti v syrské občanské válce v periodikách Российская газета a Независимая газета (po roce 2014)
Název v anglickém jazyce: The Image of Russian and American Participation in Syrian Civil War in Periodics Российская газета and Независимая газета (after the Year 2014)
Klíčová slova: Rusko|USA|sýrska občianska vojna|Rossijskaja gazeta|Nezavisimaja gazeta|mediálny diskurz
Klíčová slova anglicky: Russia|USA|Syrian Civil War|Rossiyskaya gazeta|Nezavisimaya gazeta|Media Discourse
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav východoevropských studií (21-UVES)
Vedoucí / školitel: PhDr. Marek Příhoda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.06.2018
Datum zadání: 12.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2018
Datum a čas obhajoby: 10.09.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Stanislav Tumis, M.A., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práca sa zameriava na mediálny diskurz účasti ruských a amerických ozbrojených síl v sýrskej občianskej vojne od roku 2014 až po súčasnosť. Cieľom práce je diskurzívnou analýzou zistiť akým spôsobom informujú čitateľa oficiálny denník Российская газета a nezávislý denník Независимая газета. Základnou úlohou analýzy diskurzu je poukázať na kontrast v rozličnom a stereotypnom zobrazení participácie Ruska a USA a v tomto konflikte. Základnými prameňmi práce sú textové príspevky ruských denníkov publikované v tlačenej a elektronickej podobe. V rámci metódy výskumu sa bude čerpať z teoretických prác, ktoré sa zaoberajú otázkami vplyvu médií na tvorbu verejnej mienky, procesu tvorby mediálneho obrazu, mediálnych stereotypov a iných prostriedkov, ktoré sa podieľajú na tvorbe tohto obrazu.
Seznam odborné literatury
DIJK, Teun Adrianus van. Discourse Studies: A Multidisciplinary Introduction. 2nd Edition. Los Angeles: Sage, 2011. ISBN 978-1-84860-649-4.
FAIRCLOUGH, Norman. Media Discourse. London: Arnold, 1995. ISBN 0-340-58889-6.
GILES, David. Psychologie médií. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3921-2.
HÁJEK, Martin. Čtenář a stroj: vybrané metody sociálněvědní analýzy textů. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2014. Studie. ISBN 978-80-7419-161-9.
HRADISKÁ, Elena – BREČKA, Samuel – VYBÍRAL, Zbyněk. Psychológia médií. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva, Žilina: EUROKÓDEX, 2009. ISBN 978-80-89447-12-1.
JIRÁK, Jan – KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 2. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
LIPPMANN, Walter. Veřejné mínění. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0939-3.
MCCOMBS, Maxwell. Agenda setting nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
MIČIENKA, Marek - JIRÁK, Jan. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
RICHARDSON, John E. Analysing Newspapers: An Approach from Critical Discourse Analysis. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2007. ISBN 978-1-4039-3565-6.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2884-4.
TRAMPOTA, Tomáš - VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
WODAK, Ruth - MEYER, Michael. Methods of Critical Discourse Studies. 3rd Edition. Los Angeles: Sage, 2016. ISBN 978-1-4462-8241-0.
ДЗЯЛОШИНСКИЙ, И. М.: Проблема эффективности пропагандистской деятельности, осуществляемой при помощи СМИ [online]. Москва, 2004 [cit. 2018-06-07]. Dostupné na: http://www.evartist.narod.ru/text19/093.htm
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK