Vnímání fotografií v médiích
Název práce v češtině: | Vnímání fotografií v médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Visual perception of media photography |
Klíčová slova: | porozumění scéně|gist|salience|zapamatovatelnost|mediální fotografie |
Klíčová slova anglicky: | scene understanding|gist|saliency|memorability|media photography |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.06.2018 |
Datum zadání: | 08.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2020 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Ondřej Vaníček |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat kognitivně psychologické mechanismy vnímání fotografií s ohledem na fotografie užívané v médiích. Obsahem literárně přehledové části bude popis mechanismů stojících za porozuměním obsahu fotografie, poutavostí fotografie a její zapamatovatelností. Dále se bude zabývat specifiky žánrů mediální fotografie a vizuální percepcí zaměřenou přímo na tuto oblast fotografie. Návrh výzkumu bude obsahovat experiment na zapamatování různých žánrů mediálních fotografií v rozvrženích typických pro rozhraní internetových médií. Výzkum by měl přispět k objasnění toho, jak obsah, žánr a umístění fotografií v médiích ovlivňuje jejich zapamatovatelnost. |
Seznam odborné literatury |
Goetschalckx, L., Moors, P., & Wagemans, J. (2017). Image memorability across longer time intervals. Memory, 26(5), 581—588. Greene, M., Oliva, A. (2009). Recognition of natural scenes from global properties. Cognitive psychology, 58(2), 137—176. Evans, J., Hall, S. (Eds.). (1999). Visual Culture: The Reader. London: Thousand Oaks. Isola, P., Xiao, J., Torralba, A., Oliva, A. (2011). What Makes an Image Memorable?. In: Proceedings Of The IEEE Computer Society Conference On Computer Vision And Pattern Recognition, (2011 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition, CVPR 2011), 145-152. Jewitt, C., Triggs, T. (2006). Screens and the social landscape. Visual Communication, 5(2), 131—140. Luck, S. J., Hollingworth, A. (Eds.). (2008). Visual Memory. New York: Oxford University Press. McLuhan, H. M. (2000). Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota. Urgolites, Z., Wood, J. (2013). Binding actions and scenes in visual long-term memory. Psychonomic Bulletin & Review, 20(6), 1246—1252. |