Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání fotografií v médiích
Název práce v češtině: Vnímání fotografií v médiích
Název v anglickém jazyce: Visual perception of media photography
Klíčová slova: porozumění scéně|gist|salience|zapamatovatelnost|mediální fotografie
Klíčová slova anglicky: scene understanding|gist|saliency|memorability|media photography
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.06.2018
Datum zadání: 08.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 03.09.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Vaníček
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat kognitivně psychologické mechanismy vnímání fotografií s ohledem na fotografie užívané v médiích.
Obsahem literárně přehledové části bude popis mechanismů stojících za porozuměním obsahu fotografie, poutavostí fotografie a její zapamatovatelností. Dále se bude zabývat specifiky žánrů mediální fotografie a vizuální percepcí zaměřenou přímo na tuto oblast fotografie.

Návrh výzkumu bude obsahovat experiment na zapamatování různých žánrů mediálních fotografií v rozvrženích typických pro rozhraní internetových médií. Výzkum by měl přispět k objasnění toho, jak obsah, žánr a umístění fotografií v médiích ovlivňuje jejich zapamatovatelnost.
Seznam odborné literatury
Goetschalckx, L., Moors, P., & Wagemans, J. (2017). Image memorability across longer time intervals. Memory, 26(5), 581—588.

Greene, M., Oliva, A. (2009). Recognition of natural scenes from global properties. Cognitive psychology, 58(2), 137—176.

Evans, J., Hall, S. (Eds.). (1999). Visual Culture: The Reader. London: Thousand Oaks.

Isola, P., Xiao, J., Torralba, A., Oliva, A. (2011). What Makes an Image Memorable?. In: Proceedings Of The IEEE Computer Society Conference On Computer Vision And Pattern Recognition, (2011 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition, CVPR 2011), 145-152.

Jewitt, C., Triggs, T. (2006). Screens and the social landscape. Visual Communication, 5(2), 131—140.

Luck, S. J., Hollingworth, A. (Eds.). (2008). Visual Memory. New York: Oxford University Press.

McLuhan, H. M. (2000). Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota.

Urgolites, Z., Wood, J. (2013). Binding actions and scenes in visual long-term memory. Psychonomic Bulletin & Review, 20(6), 1246—1252.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK