Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Název práce v češtině: | Empatie u dětí předškolního věku a její podpora. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Empathy in pre-school children and its support |
Klíčová slova: | empatie|předškolní věk|učitelky mateřských škol|rodinné prostředí |
Klíčová slova anglicky: | empathy|preschool age|kindergarten teacher|family |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.06.2018 |
Datum zadání: | 07.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá projevy empatie dětí u předškolního věku a postupy, které umožňují empatii rozvíjet. Cílem této bakalářské práce je přispět k poznatkům vývojové a sociální psychologie o empatii popisem projevů empatie u dětí předškolního věku. Dále také shrnutí současných možností rozvíjení této dovednosti, a to nejen v rámci výchovy v rodině dítěte, ale také v rámci působení učitelů v mateřské škole. Obsahem literárně-přehledové části bakalářské práce bude popis projevů empatie a důležitosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku. Dále se zde budu věnovat postupům a metodám, které tuto vlastnost rozvíjejí. Tato část také přinese výsledky zejména zahraničních výzkumů. Návrh výzkumného šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat pomocí pozorování dětí při různých činnostech. Cílem tohoto výzkumného šetření bude zmapování projevů empatie a následně jejich podrobný popis, který může přispět k rozvoji empatie u dětí předškolního věku. |
Seznam odborné literatury |
Anderson, J., & Anderson, J. (n.d.). Denmark has figured out how to teach kids empathy and make them happier adults. Retrieved fromhttps://qz.com/763289/denmark-has-figured-out-how-to-teach-kids-empathy-and-make-them-happier-adults/ Huber, A. (2005). Emocionálni inteligence EQ. Prag: ZEMS Book. Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada. Mertin, V., & Gillernová, I. (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál. Vágnerová, M. (1999). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. |