Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Název práce v češtině: Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Název v anglickém jazyce: Empathy in pre-school children and its support
Klíčová slova: empatie|předškolní věk|učitelky mateřských škol|rodinné prostředí
Klíčová slova anglicky: empathy|preschool age|kindergarten teacher|family
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.06.2018
Datum zadání: 07.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá projevy empatie dětí u předškolního věku a postupy, které umožňují empatii rozvíjet. Cílem této bakalářské práce je přispět k poznatkům vývojové a sociální psychologie o empatii popisem projevů empatie u dětí předškolního věku. Dále také
shrnutí současných možností rozvíjení této dovednosti, a to nejen v rámci výchovy v rodině dítěte, ale také v rámci působení učitelů v mateřské škole.

Obsahem literárně-přehledové části bakalářské práce bude popis projevů empatie a důležitosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku. Dále se zde budu věnovat postupům a metodám, které tuto vlastnost rozvíjejí. Tato část také přinese výsledky zejména zahraničních výzkumů.

Návrh výzkumného šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat pomocí pozorování dětí při různých činnostech. Cílem tohoto výzkumného šetření bude zmapování projevů empatie a následně jejich podrobný popis, který může přispět k rozvoji empatie u dětí předškolního věku.
Seznam odborné literatury
Anderson, J., & Anderson, J. (n.d.). Denmark has figured out how to teach kids empathy and make them happier adults. Retrieved fromhttps://qz.com/763289/denmark-has-figured-out-how-to-teach-kids-empathy-and-make-them-happier-adults/

Huber, A. (2005). Emocionálni inteligence EQ. Prag: ZEMS Book.

Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada.

Mertin, V., & Gillernová, I. (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.

Vágnerová, M. (1999). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK