Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika
Název práce v češtině: | Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Individual and collective care of two years old child – developmental advantages and risks |
Klíčová slova: | vývoj|dvouleté dítě|individuální péče|rodina|kolektivní péče |
Klíčová slova anglicky: | development|two-year-old child|individual care|family|collective care |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.06.2018 |
Datum zadání: | 07.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Veselá, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce si klade za cíl kriticky zhodnotit alternativy péče o dvouleté dítě ve vztahu ke zdravému psychickému vývoji dítěte ve srovnání s některými zahraničními přístupy. Obsahem literárně přehledové části bude charakteristika klíčových oblastí ve vývoji dítěte batolecího věku, individuální péče o dvouleté dítě, zejména se zaměřením na ranou interakci matka-dítě, specifika otcovské role a další interakce a vztahy dítěte a kolektivní péče o dvouleté dítě a její alternativy. Závěrečná část se bude zabývat úvahou o optimálního prostředí pro zdravý psychický vývoj dvouletého dítěte. Návrh výzkumu se bude zabývat analýzou pozorování dvouletého dítěte v různých typech prostředí za přítomnosti pečující osoby. Výsledky mohou přispět k porovnání kvality péče o dvouleté dítě. |
Seznam odborné literatury |
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál. Bowlby, J. (1982). Attachment and Loss: Volume I. Attachment. New York: Basic Books. Doherty, J., & Hughes, M. (2014). Child Development: Theory and Practice 0-11. Edinburgh: Pearson Education Limited. McCartney, K., & Phillips. (2006). Blackwell handbook of early childhood development. Oxford: Blackwell Publishing. Průcha, J. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer. Šulová, L. (2016). Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum. Šulová, L., & C., Zouche -Gordon (2007). Early child development in family or institution?: Selected finding from Czech-French research study. Československá Psychologie, 51(3), 13-25. doi:http://cspsych.psu.cas.cz/files/cspsych_supplement_2007.pdf Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (2. dopl. vyd.). Praha: Karolinum. |