Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika
Název práce v češtině: Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika
Název v anglickém jazyce: Individual and collective care of two years old child – developmental advantages and risks
Klíčová slova: vývoj|dvouleté dítě|individuální péče|rodina|kolektivní péče
Klíčová slova anglicky: development|two-year-old child|individual care|family|collective care
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.06.2018
Datum zadání: 07.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 06.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl kriticky zhodnotit alternativy péče o dvouleté dítě ve vztahu ke zdravému psychickému vývoji dítěte ve srovnání s některými zahraničními přístupy.

Obsahem literárně přehledové části bude charakteristika klíčových oblastí ve vývoji dítěte batolecího věku, individuální péče o dvouleté dítě, zejména se zaměřením na ranou interakci matka-dítě, specifika otcovské role a další interakce a vztahy dítěte a kolektivní péče o dvouleté dítě a její alternativy. Závěrečná část se bude zabývat úvahou o optimálního prostředí pro zdravý psychický vývoj dvouletého dítěte.

Návrh výzkumu se bude zabývat analýzou pozorování dvouletého dítěte v různých typech prostředí za přítomnosti pečující osoby. Výsledky mohou přispět k porovnání kvality péče o dvouleté dítě.
Seznam odborné literatury
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Bowlby, J. (1982). Attachment and Loss: Volume I. Attachment. New York: Basic Books.
Doherty, J., & Hughes, M. (2014). Child Development: Theory and Practice 0-11. Edinburgh: Pearson Education Limited.
McCartney, K., & Phillips. (2006). Blackwell handbook of early childhood development. Oxford: Blackwell Publishing.
Průcha, J. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer.
Šulová, L. (2016). Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum.
Šulová, L., & C., Zouche -Gordon (2007). Early child development in family or institution?: Selected finding from Czech-French research study. Československá Psychologie, 51(3), 13-25. doi:http://cspsych.psu.cas.cz/files/cspsych_supplement_2007.pdf
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (2. dopl. vyd.). Praha: Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK