Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Souvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žáků
Název práce v češtině: Souvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žáků
Název v anglickém jazyce: Cyberbullying by students and its connection to teacher´s educational styles
Klíčová slova: Šikana|Kyberšikana|Kyberútok|Kyberšikana učitele|Edukační styly
Klíčová slova anglicky: Bullying|Cyberbullying|Cyberattacks|Cyberbullying the teacher|Teaching styles
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.06.2018
Datum zadání: 07.06.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2018
Datum a čas obhajoby: 06.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifika kyberšikany učitelů a navrhnout výzkum, který by zjišťoval, jaká je souvislost mezi edukačním stylem učitele a kyberšikanou ze strany žáků vůči jeho osobě.
Literárně přehledové části se bude věnovat seznámení s problematikou šikany a konkrétně šikany učitele ze strany žáků. Dále vymezení kyberšikany a jejím specifikům a následně zmapování výskytu kyberšikany učitelů v České Republice. Poslední kapitola literárně přehledové části se bude zabývat edukačními styly učitelů v kontextu šikany a kyberšikany.

V druhé části bude navržen kvantitativní výzkum, jehož cílem bude zjistit, zda souvisí edukační styly učitelů se zkušeností se šikanou ze strany žáků. Výzkum bude probíhat na Pražských středních školách, kde předpokládáme velkou pravděpodobnost užívání moderních technologií, jak ze strany žáků, tak při výuce. Bude distribuován dotazník učiteli (zkušenosti s šikanou a kyberšikanou, etc.), i žákům (zhodnocení edukačního stylu učitele pomocí dotazníku „žák o učiteli) a tyto dotazníky budou následně dány do souvislosti.
Výsledky mohou přispět ke zmapování výskytu kyberútoků na pražských středních školách a k lepšímu pochopení některých příčin kyberšikany. Dále se mohou uplatnit v rámci prevence kyberútoků ve školní třídě. V neposlední řadě mohou poskytnout informace o tom, jaké edukační styly studenti preferují.
Seznam odborné literatury
Černá, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7.

Gillernová I.: Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol. Prevence, 2010, 7, 7-9. ISSN 1214-8717.

Janošová, P., Kollerová, L., Zábrodská, K., Kressa, J., Dědová, M. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada.

Kolář, M. (2005). Bolest šikanování (Vyd. 2). Praha: Portál.

Kopecký, K., & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools--A National Research [Online]. Informatics In Education, 16(1), 103-120.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK