Zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy
Název práce v češtině: | Zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The inclusion of the two-year-olds to ordinary kindergarten |
Klíčová slova: | dvouleté děti|tříleté děti|předškolní vzdělávání|podmínky vzdělávání|vývoj dítěte|adaptace|rámcový vzdělávací program |
Klíčová slova anglicky: | two-year-olds|three-year-olds|preschool education|conditions of learning|child evolution|adaptation|Framework Educational Program |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.06.2018 |
Datum zadání: | 06.06.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V této bakalářské práci se zabývám problematikou zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy. V teoretické části se zaměřím na vývoj a srovnání dvouletých a tříletých dětí, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Porovnání, zda jsou dvouleté děti schopné zvládnout doporučené výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Empirickou část jsem si zvolila výzkum kavlitativní metodou. Výzkum povedu formou rozhovoru a dotazníkového šetření, kde oslovím 10 pedagogům mateřské školy, které mají zkušenost s dvouletými dětmi, jak hodnotí vstup a připravenost dětí.Cílem praktické části této práce je, zjistit názor na problematiku dvouletých dětí v mateřské škole a jejich podmínky pro vzdělávání očima pedagoga mateřské školy. |
Seznam odborné literatury |
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět. Praha: Grada, 2005. Pro rodiče. ISBN 80-247-0870-1. SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1042-9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. 3. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6. ALLEN, K. Eileen a Lynn R. MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 3. Přeložil Petra VLČKOVÁ. Praha: Portál, 2008. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-421-2. ŠMELOVÁ, Eva, Alena PETROVÁ a Eva SOURALOVÁ. Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3345-5. PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. Žijeme s dětmi. ISBN 80-204-1187-9. MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8. http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani-od-1-1 |