Vliv vzdělání manažera na řízení organizace působící v oblasti sociální práce
Název práce v češtině: | Vliv vzdělání manažera na řízení organizace působící v oblasti sociální práce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of manager’s education on managing an organization operating in the field of social work |
Klíčová slova: | pomáhající profese|vzdělání v pomáhající profesi|management|manažerské funkce|styly manažerského řízení |
Klíčová slova anglicky: | helping profession|education in helping profession|management|management functions|management styles |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Petr Vojtíšek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.05.2018 |
Datum zadání: | 30.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá vlivem vzdělání vrcholného manažera na řízení organizace. Konkrétně se zaměřuje na vrcholné manažery - ředitele, kteří studovali obor řazený mezi pomáhající profese a zároveň mají zkušenost s řízením organizace působící v oblasti sociální práce.
Diplomová práce je rozdělena na dvě části – teoretickou část a empirickou část. Teoretická část představuje čtenáři problematiku pomáhající profese a vzdělání, kterého může pomáhající pracovník dosáhnout. Dále seznamuje čtenáře s teorií managementu, od historického vývoje, přes náhled na management jako proces řízení, až po pojetí managementu jako skupiny řídících pracovníků. V neposlední řadě představuje teorii stylů manažerského řízení, teorii komunikace či náhled na záměrné působení na druhého člověka skrze kontrolu a podporu. Empirická část si klade za cíl zjistit, zda a jakým způsobem může vzdělání ovlivnit například manažerovo krizové řízení, komunikaci v organizaci, hodnocení zaměstnanců, přístup k zaměstnancům jako takovým, anebo přístup ke klientům. K výzkumnému šetření byla zvolena kvalitativní metoda, konkrétně forma polostrukturového hloubkového rozhovoru. |
Seznam odborné literatury |
ADIZES, Ichak. Cesta k trvalé prosperitě: jak řídit efektivně?. Přeložil Jakub KOPŘIVA. Praha: 5X Group, 2015. ISBN isbn978-80-7376-412-8.
BANMEN, John, ed. Transformační systemická terapie. Ostrava: Institut Virginie Satirové ČR, 2009. ISBN 978-80-254-4976-9. BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2. CEJTHAMR, Václav a Jiří DĚDINA. Management a organizační chování. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3348-7. DĚDINA, Jiří a Jiří ODCHÁZEL. Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1. HERMAN, Jiří. Základy managementu sociálních služeb. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-477-1. MAGRETTA, Joan a Nan Dundes STONE. Co je to management: jaká je jeho úloha a proč je věcí každého z nás. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-106-2. MOLEK, Jan. Řízení organizací sociálních služeb: vybrané problémy. Praha: VÚPSV, 2011. ISBN 978-80-7416-083-7. ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4., aktualiz. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7435-012-2. |