Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Název práce v češtině: | Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Intergenerational transfer of digital capabilities when using application JW Library |
Klíčová slova: | senioři|mládí dospělí|digitální kompetence|mezigenerační učení|komunita |
Klíčová slova anglicky: | elderly|young adults|digital skills|intergenerational learning|community |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.05.2018 |
Datum zadání: | 28.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude věnována mezigeneračnímu přenosu dovedností při zacházení s moderními technologiemi mezi dospívajícími (popř. mladými dospělými) a seniory mimo přirozené prostředí rodiny, v daném případě v rámci společné zájmové skupiny. Praktická část práce se konkrétně zaměří na přenos dovedností potřebných k využívání mobilní aplikace JW Library. Výzkum bude realizován v podobě kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s oběma stranami – seniory i mladými dospělými. Cílem práce bude identifikovat předpoklady, úskalí a přínosy mezigenerační výměny dovedností tak, jak jsou pociťovány oběma stranami. Bakalářská práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. (Vyd. 1., 265 s.) Praha: Grada Jirásková, Věra a kol. Mezigenerační porozumění a komunikace. Vyd. 1. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. 198 s. ISBN 80-86861-80-5. Klevetová, D., & Dlabalová, I. (2008). Motivační prvky při práci se seniory. (1. vyd., 202 s.) Praha: Grada Petřková, A., & Čornaničová, R. (2004). Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. (1. vyd., 92 s.) Olomouc: Univerzita Palackého. Rabušicová, M., Kamanová, L., & Pevná, K. (2011). O mezigeneračním učení. (1.vyd., 208 s.) Brno: Masarykova univerzita. ROBERTSON, Guy. The contribution of volunteering and a wider asset based approach to active ageing and intergenerational solidarity in Europe. Working with Older People: Community Care Policy [online]. 2013, 17(1), 7-18 [cit. 2018-05-17]. DOI: 10.1108/13663661311312539. ISSN 13663666. |