Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Název práce v češtině: Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Název v anglickém jazyce: Intergenerational transfer of digital capabilities when using application JW Library
Klíčová slova: senioři|mládí dospělí|digitální kompetence|mezigenerační učení|komunita
Klíčová slova anglicky: elderly|young adults|digital skills|intergenerational learning|community
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.05.2018
Datum zadání: 28.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2018
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude věnována mezigeneračnímu přenosu dovedností při zacházení s moderními technologiemi mezi dospívajícími (popř. mladými dospělými) a seniory mimo přirozené prostředí rodiny, v daném případě v rámci společné zájmové skupiny. Praktická část práce se konkrétně zaměří na přenos dovedností potřebných k využívání mobilní aplikace JW Library. Výzkum bude realizován v podobě kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s oběma stranami – seniory i mladými dospělými. Cílem práce bude identifikovat předpoklady, úskalí a přínosy mezigenerační výměny dovedností tak, jak jsou pociťovány oběma stranami.
Bakalářská práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. (Vyd. 1., 265 s.) Praha: Grada
Jirásková, Věra a kol. Mezigenerační porozumění a komunikace. Vyd. 1. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. 198 s. ISBN 80-86861-80-5.
Klevetová, D., & Dlabalová, I. (2008). Motivační prvky při práci se seniory. (1. vyd., 202 s.) Praha: Grada
Petřková, A., & Čornaničová, R. (2004). Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. (1. vyd., 92 s.) Olomouc: Univerzita Palackého.
Rabušicová, M., Kamanová, L., & Pevná, K. (2011). O mezigeneračním učení. (1.vyd., 208 s.) Brno: Masarykova univerzita.
ROBERTSON, Guy. The contribution of volunteering and a wider asset based approach to active ageing and intergenerational solidarity in Europe. Working with Older People: Community Care Policy [online]. 2013, 17(1), 7-18 [cit. 2018-05-17]. DOI: 10.1108/13663661311312539. ISSN 13663666.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK