Algorithm driven graphic design
Název práce v češtině: | Algoritmizovaný grafický design |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Algorithm driven graphic design |
Klíčová slova: | Grafický design|umělá inteligence|algoritmizace|automatizace|vizuální kreativita|grafický editor |
Klíčová slova anglicky: | Graphic design|artificial intelligence|algorithmization|automatization|visual creativity|graphics editor |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.05.2018 |
Datum zadání: | 24.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2020 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Ferenc |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat současný stav využití AI a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, zhodnotit potenciál těchto nástrojů a možné dopady na oblast grafického designu. V teoretické části bude vedle hlavních souvisejících teoretických konceptů mj. představen historický vývoj automatizace v grafických systémech - skrze jeho perspektivu bude současný stav využití nahlížen. V praktické části bude provedeno kvalitativní dotazníkové šetření mezi odbornou veřejností, které bude zkoumat názory a zkušenosti grafických designerů s nástroji pro automatizaci tvorby designu.
Předběžná osnova 1. Úvod 2. Design versus umění 3. Vývoj automatizace v grafickém softwaru 4. Umělá inteligence a grafický design 5. Pohled odborné veřejnosti na využití AI 6. Budoucnost grafického designu 7. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
MANOVICH, Lev. The Engineering of Vision and the Aesthetics of Computer Art [online]. 1994, , 15 [cit. 2018-04-25]. Dostupné z:http://manovich.net/content/04-projects/005-the-engineering-of-vision-and-the-aesthetics-of-computer-art/03_article_1994.pdf
FLUSSER, Vilém. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001. Eseje. ISBN 8023875698. COLES, Alex. Design and art. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Documents of contemporary art series. ISBN 0262532891. KRIPPENDORFF, Klaus., 2006. The semantic turn: a new foundation for design. Boca Raton: CRC/Taylor & Francis. ISBN 9780415322201. EDITED BY MARTIN G. HELANDER, THOMAS K. LANDAUER a PRASAD V. PRABHU. Handbook of Human-Computer Interaction. 2nd ed. Burlington: Elsevier, 1997. ISBN 9780080532882. SRNICEK, Nick. Inventing the future: postcapitalism and a world without work. Revised and updated edition. London: Verso, 2016. ISBN 9781784786229. MEGGS, Philip B. Meggs' History of Graphic Design. 2016. United States: John Wiley, 2016. ISBN 9781118772058. BÜSCHER, Barbara, Martin FLAŠAR, Jana HORÁKOVÁ a Petr MACEK. Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5639-8. |