Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Název práce v češtině: Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Název v anglickém jazyce: Reading skills reflection of the ninth grade elementary school pupils
Klíčová slova: Čtenářství|pubescenti|čtenářství na druhém stupni základní školy|literární výchova|Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky: Reading of pubescents|lower-secondary school reading habits|literacy education|Framework Education Programme
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.05.2018
Datum zadání: 24.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.10.2018
Datum a čas obhajoby: 27.01.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.01.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Sandra Ort Feyglová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat čtenářstvím žáků 9. třídy základní školy ve spojitosti s evaluací výuky a reflexí návaznosti na rámcový vzdělávací program. Cílem práce je zhodnotit vliv školní výuky českého jazyka a literatury na žáky a jejich přístup ke čtenářství.
Výzkum bude proveden v 9. třídě základní školy kvalitativní metodou formou dotazníků. V kooperaci se školou a vyučujícím stanovím konkrétní výzkumné otázky. V souvislosti s průzkumem školou nabízených, případně žáky osvojených, podnětů připravím dotazník se zejména otevřenými otázkami. Součástí zkoumání bude pilotní výzkum provedený na relevantním vzorku žáků v jiné třídě. Výsledky výzkumu budou představovat zpětnou vazbu pro školu a učitele.

Předběžná osnova:
Čtenářství
Výuka
Věková kategorie žáků
Výzkum

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
GUPPY, Peter, HUGHES, Margaret. Development Of Independent Reading: Reading Support Explained. Maidenhead: Open University Press, 1998. ISBN 0335201520.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
HOMOLOVÁ, Kateřina, LANDOVÁ, Hana, PRÁZOVÁ, Irena, RICHTER, Vít. České děti jako čtenáři. Host, 2015, 136 s. ISBN 978-80-7491-492-8.
ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS O. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC, 2012. 146 s. ISBN 978-80- 905036-8-7
VĚŘÍŠOVÁ, Irena. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha : GAC, 2007. 218 s.ISBN 978-80-254-0669-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK