Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Název práce v češtině: | Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reading skills reflection of the ninth grade elementary school pupils |
Klíčová slova: | Čtenářství|pubescenti|čtenářství na druhém stupni základní školy|literární výchova|Rámcový vzdělávací program |
Klíčová slova anglicky: | Reading of pubescents|lower-secondary school reading habits|literacy education|Framework Education Programme |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.05.2018 |
Datum zadání: | 24.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Sandra Ort Feyglová |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat čtenářstvím žáků 9. třídy základní školy ve spojitosti s evaluací výuky a reflexí návaznosti na rámcový vzdělávací program. Cílem práce je zhodnotit vliv školní výuky českého jazyka a literatury na žáky a jejich přístup ke čtenářství. Výzkum bude proveden v 9. třídě základní školy kvalitativní metodou formou dotazníků. V kooperaci se školou a vyučujícím stanovím konkrétní výzkumné otázky. V souvislosti s průzkumem školou nabízených, případně žáky osvojených, podnětů připravím dotazník se zejména otevřenými otázkami. Součástí zkoumání bude pilotní výzkum provedený na relevantním vzorku žáků v jiné třídě. Výsledky výzkumu budou představovat zpětnou vazbu pro školu a učitele. Předběžná osnova: Čtenářství Výuka Věková kategorie žáků Výzkum Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
GUPPY, Peter, HUGHES, Margaret. Development Of Independent Reading: Reading Support Explained. Maidenhead: Open University Press, 1998. ISBN 0335201520. HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5. HOMOLOVÁ, Kateřina, LANDOVÁ, Hana, PRÁZOVÁ, Irena, RICHTER, Vít. České děti jako čtenáři. Host, 2015, 136 s. ISBN 978-80-7491-492-8. ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS O. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC, 2012. 146 s. ISBN 978-80- 905036-8-7 VĚŘÍŠOVÁ, Irena. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha : GAC, 2007. 218 s.ISBN 978-80-254-0669-4. |