Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Název práce v češtině: Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Název v anglickém jazyce: The possibilities and limits of interactive applications for learning a musical instrument
Klíčová slova: interaktivní aplikace|mobilní aplikace|gamifikace|internet|hudební nástroj|hudba|kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: interactive applications|mobile applications|gamification|internet|musical instrument|music|qualitative research
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Marta Hrubá
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.05.2018
Datum zadání: 24.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.06.2018
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Stefan Segi, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je výzkum uživatelské zkušenosti s aplikacemi, které umožňují interaktivní výuku hry na reálný hudební nástroj (piano, kytara apod.). Na základě studií zabývajících se uplatněním a klasifikací takto zaměřených aplikací bude zpracován design kvalitativního výzkumu, který se zaměří na způsoby jejich využívaní pro osvojování hudebních dovedností. Zvolena je metoda polostrukturovaných rozhovorů, respondenty výzkumu budou zástupci vybraného segmentu uživatelů se srovnatelnou zkušeností z řad studentů hudby (instrumentalisté z konzervatoří a hudebních akademií). V rámci výzkumu bude zjišťováno, zda podobné aplikace používají či používali a jak hodnotí jejich přínos pro svou hudební praxi.

Předběžná osnova:
1. Možnosti interaktivní výuky hry na hudební nástroj prostřednictvím počítačové/mobilní aplikace
1a. Technologická podmíněnost
1b. Možnosti a limity takto vedené výuky
1c. Ohlasy a výzkumy
1d. Situace u nás (dostupnost, využívanost)
2. Kvalitativní výzkum
2a. Příprava výzkumu
2b. Teze a hypotézy
2c. Výzkumné otázky
2d. Výsledky
2e. Zhodnocení
3. Závěr: Do jaké míry považují uživatelé interaktivní aplikace pro výuku hry na hudební nástroj za užitečné, jaké typy a funkce a z jakých důvodů je preferují.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BAUER, William I. Music learning today: digital pedagogy for creating, performing, and responding to music. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780199890613.
RUISMÄKI, Heikki. The iPad and music in the new learning environment. The European Journal of Social & Behavioural Sciences [online]. 2013,6(3), 1084-1096 [cit. 11.5.2018]. DOI: 10.15405/ejsbs.85. ISSN 23012218. Dostupné z: http://www.futureacademy.org.uk/files/menu_items/other/ejsbs85.pdf
RUISMÄKI, Heikki, JUVONEN, Antti a LEHTONEN, Kimmo. The Internet as a Learning Environment in guitar playing: Rane's search for information and expertise. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2012, 45: 381-390.
HO, Wai‐Chung. Students’ experiences with and preferences for using information technology in music learning in Shanghai’s secondary schools. British Journal of Educational Technology, 2007, 38.4: 699-714.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK