Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychoterapie u dospívajících s depresivní poruchou
Název práce v češtině: Psychoterapie u dospívajících s depresivní poruchou
Název v anglickém jazyce: Psychotherapy in adolescent population with depressive disorder
Klíčová slova: Dospívání|deprese|KBT|IPT-A
Klíčová slova anglicky: Adolescence|depression|CBT|IPT-A
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Katarína Loneková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.05.2018
Datum zadání: 24.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.05.2018
Datum a čas obhajoby: 19.06.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Pavelková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude vymezení specifik depresivní poruchy u dospívajících, které vychází z dostupných zahraničních výzkumů týkajících se této problematiky.
Literárně přehledová část bakalářské práce se bude zabývat specifiky projevu, diagnostiky a léčby depresivní poruchy u dospívajících. V oblasti léčby se práce podrobněji zaměří především na Kognitivně behaviorální terapii (KBT) a Interpersonální terapii (IPT) a od nich odvozenými novými směry.
Další část bakalářské práce se bude věnovat návrhu výzkumu, který bude navržen v kvalitativním designu. Cílem bude zmapovat efektivitu KBT v porovnání s IPT-A pro dospívající s depresivní poruchou na území České republiky. Zároveň budu své závěry opírat o výsledky CDI, který má stanovených pět subškál, ve kterých budu hledat, zda se pro některou ze subškál jeví některá z jednotlivých terapeutických metod efektivnější. Návrh výzkumného projektu může při úspěšných výsledcích přinést lepší deskripci využitých psychoterapeutických metod v léčbě depresivní poruchy u dospívajících či jednotlivých subškálách na území České republiky.
Seznam odborné literatury
Goodyear I. M., Reynolds, S., Barrett, B., Byford, S., Dubicka B., Hill, J….& Fonagy, P. (2017)Cognitive behavioural therapy and short-term psychoanalytical psychotherapy versus a brief psychosocial intervention in adolescents with unipolar major depressive disorder (IMPACT): a multicentre, pragmatic, observer-blind, randomised controlled superiority trial. The Lancet Psychiatry, 4, 2, 109–119.

Petersen, A. C., Compas B. E., Brooks-Gunn J., Stemmler M., Ey S., & Grant K. E., (February 1993). Depression in Adolescence. American Psychologist, 48, 2. 155-168.

Qin, B., Zhou, X., Michael, K. D., Liu, Y., Whittington, C., Cohen, D., … Xie, P. (2015). Psychotherapy for depression in children and adolescents: study protocol for a systematic review and network meta-analysis. British Medical Journal Open, 5(2).

Thapar, A., Collishaw, S., Pine, D. S., & Thapar, A. K. (2012). Depression in adolescence. Lancet, 379(9820), 1056–1067.

Weisz, J. R., McCarty, C. A., & Valeri, S. M. (2006). Effects of Psychotherapy for Depression in Children and Adolescents: A Meta-Analysis. Psychological Bulletin, 132(1), 132–149.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK