Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Posílení odolnosti dětí ve vyrovnávání se s náhlou krizovou událostí
Název práce v češtině: Posílení odolnosti dětí ve vyrovnávání se s náhlou krizovou událostí
Název v anglickém jazyce: Strenghtening the resilience of children in coping with the sudden crisis event
Klíčová slova: Krize|náhlá krizová událost|odolnost|coping|protektivní faktory|sociální opora
Klíčová slova anglicky: Crisis|sudden crisis event|resilience|coping|protective factors|social support
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.05.2018
Datum zadání: 23.05.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.05.2018
Datum a čas obhajoby: 21.06.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představení humoru jako nástroje pro vyrovnávání se s psychickou zátěží a uvedení těchto poznatků do souvislosti s jeho využitím v dětské krizové intervenci.
V literárně-přehledové části se práce bude zabývat vymezením humoru jako specifické formy mezilidské interakce, obranného mechanismu, uvede obecné teorie humoru a rozliší některé jeho druhy. Následně se zaměří na humor jako na jeden z nástrojů dětské krizové intervence. Na základě současných zahraničních výzkumů popíše specifika jeho užití s možnými přínosy a riziky jak pro interakci dítěte a dospělého, tak pro celý proces intervence.
Návrh výzkumu se zaměří na zjištění vnímané důležitosti a efektivity humoru jako protektivního faktoru u dítěte a na posouzení frekvence jeho používání v krizových situacích. Pravděpodobně půjde o kvalitativní nebo smíšený výzkumný design.
Seznam odborné literatury
Berg, R. G., Parr, G., Bradley, L. J., & Berry, J. J. (2009). Humour: A Therapeutic Intervention for Child Counselling. Journal Of Creativity In Mental Health, 4(3), 225-236.

Gaffney, D. A. (2006). The aftermath of disaster: children in crisis. Journal Of Clinical Psychology, 62(8), 1001-1016.

Martin, R. A. (2002). Is laughter the best medicine? Humor, laughter, and physical health. Current Directions in Psychological Science, 11 (6), 216-220.

Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada.

Pollio, D. E. (1995). Use of Humor in Crisis Intervention. Families In Society: Journal Of Contemporary Social Services, 76(6), 376-384.

Špatenková, N. (2004). Krize: psychologický a sociologický fenomén. Praha: Grada.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK