Dramatická tvorba Griseldy Gambaro
Název práce v češtině: | Dramatická tvorba Griseldy Gambaro |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dramatic creation by Griselda Gambaro |
Klíčová slova: | divadlo|Argentina|politika|20. století|Griselda Gambaro |
Klíčová slova anglicky: | theatre|Argentina|politics|20th centruy|Griselda Gambaro |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Dora Poláková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.05.2018 |
Datum zadání: | 09.05.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.05.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2020 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Linda Urbancová |
Zásady pro vypracování |
Ve své bakalářské práci se budu zabývat dramatickou tvorbou argentinské autorky Griseldy Gambaro. Ráda bych se zaměřila na různá díla z jiných etap její kariéry. Budu se snažit naznačit, jakými politickými událostmi byly její hry inspirovány. Zároveň zmíním, jakým způsobem dále historii Argentiny ovlivnila nebo ovlivňují dramata této autorky. Dále uvedu souvislosti mezi argentinským a evropským dramatem. osnova: 1. Úvod 2. Stať 2.1. Obecné souvislosti 2.1.1. Historický kontext 2.1.2. Politické prostředí 2.2. Divadlo té doby 2.2.1. Evropské divadlo, moderní divadlo (20. století) 2.2.2. Divadlo v Argentině, absurdní divadlo 2.3. Griselda Gambaro 2.3.1. Osobnost Griseldy Gambaro 2.3.2. Tvorba Griseldy Gambaro se zaměřením na drama 2.3.3. Rozbor děl 2.3.4. Společné prvky těchto děl 3. Závěr |
Seznam odborné literatury |
ADLER, Heidrun. Latinská Amerika a její současné drama. In Svět a divadlo 10, č. 1, 1999, s. 123-129. BOBES, María del Carmen: Semiología de la obra dramática. Madrid, 1987 CORTÉS, ELADIO, MIRTA BARREA-MARLYS: Encyclopedia of Latin American Theater ESSLIN, Martin: The Theatre of the Absurd. London, 1983 FERNÁNDEZ, Herardo. Historias para ser contadas. Eds. COTERILLO, Moisés Pérez. Teatro argentino contemporáneo. Antología. Madrid: Fondo de Cultura Económica, 1992, s. 11-111. ORDAZ, Luis. Breve historia del teatro argentino. Buenos Aires: Ed. Claridad, 1999. FISCHER-LICHTE, Erika. Dejiny drámy. Epochy identity v divadle od antiky po súčasnosť. Bratislava: Divadelný ústav, 2003. FORD, Katherine: Politics and Violence in Cuban and Argentine Theater. Springer, 2010. ISBN 9780230105225 GAMBARO, Griselda. Tábor. Praha: Dilia, 1971. GAMBARO, Griselda. Teatro 1 (Real envido, La malasangre, Del sol naciente). Buenos Aires: Ediciones de la Flor, 1997. GAMBARO, Griselda. Teatro 2 (Dar la vuelta, Información para extranjeros, Puesta en claro, Sucede lo que pasa). Buenos Aires: Ediciones de la Flor, 1995. GAMBARO, Griselda. Teatro 4 (Las paredes, El desatino, Los siameses, El campo, Nada que ver). Buenos Aires: Ediciones de la Flor, 1990. GAMBARO, Griselda: Los siameses. En 9 dramaturgos hispanoamericanos, Otawa, 1983. HOLMBERG, ARTHUR; SOLORZANO CARLOS: World Encyclopedia of Contemporary Theatre: Volume 2: The Americas, Svazek 2 HOUSKOVÁ, Anna. Imaginace hispánské Ameriky. Praha: Torst, 1998. CHALUPA, Jiří. Dějiny Argentiny, Uruguaye, Chile. Praha: Lidové noviny, 1999. OPATRNÝ, Josef. Amerika v proměnách staletí. Praha: Libri, 1998. PAVIS, Patrice. Divadelní slovník. Praha: Divadelní ústav, 2003. PELLETIERI, Osvaldo. Historia del teatro argentino en Buenos Aires. El teatro actual (1976 – 1998). Buenos Aires: Galerna 2001. PERALES, Rosalina: Teatro hispanoamericano contemporáneo 1967 – 1987. México, 1989 VERSÉNYI, Adam. El Teatro en América Latina. Cambridge: Cambridge University Press, 1996 ZALACAÍN, Daniel: Teatro absurdista hispanoamericano. Valencia, 1982. |