Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Název práce v češtině: Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Název v anglickém jazyce: The ways of development of the key competencies within methodes of Montessori pedagogy
Klíčová slova: KLÍČOVÉ KOMPETENCE|MONTESSORI PEDAGOGIKA|VYUČOVACÍ METODY
Klíčová slova anglicky: KEY COMPETENCIES|MONTESSORI PEDAGOGY|METHODES OF LEARNING
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.04.2018
Datum zadání: 28.04.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2019
Datum a čas obhajoby: 16.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá způsoby rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci metod Montessori pedagogiky. První část je věnována zhodnocení současného stavu poznání v oblasti klíčových kompetencí a v oblasti Montessori pedagogiky a jejích metod. Druhá část se opírá o teoretická východiska, aby je dále podrobovala zkoumání v empirické rovině, v níž shledáváme těžiště celé práce. Praktická část práce tedy analyzuje přístupy dvou vybraných základních Montessori škol k rozvoji klíčových kompetencí v rámci aplikovaných vyučovacích metod. Závěr práce je zasvěcen zhodnocení využívaných metod ve vztahu k rozvoji klíčových kompetencí a komparaci způsobů zacházení s rozvojem klíčových kompetencí na těchto dvou vybraných školách.
Seznam odborné literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005.
BELZ, Horst. SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2015.
KNECHT, Petr a kol. Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách.
MAŇÁK, Josef. ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2015. 164 s. [cit. 2017-12-14]. Dostupné z WWW:<http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf/>.
VETEŠKA, Jaroslav. TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK