Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Název práce v češtině: | Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The ways of development of the key competencies within methodes of Montessori pedagogy |
Klíčová slova: | KLÍČOVÉ KOMPETENCE|MONTESSORI PEDAGOGIKA|VYUČOVACÍ METODY |
Klíčová slova anglicky: | KEY COMPETENCIES|MONTESSORI PEDAGOGY|METHODES OF LEARNING |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.04.2018 |
Datum zadání: | 28.04.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.06.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá způsoby rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci metod Montessori pedagogiky. První část je věnována zhodnocení současného stavu poznání v oblasti klíčových kompetencí a v oblasti Montessori pedagogiky a jejích metod. Druhá část se opírá o teoretická východiska, aby je dále podrobovala zkoumání v empirické rovině, v níž shledáváme těžiště celé práce. Praktická část práce tedy analyzuje přístupy dvou vybraných základních Montessori škol k rozvoji klíčových kompetencí v rámci aplikovaných vyučovacích metod. Závěr práce je zasvěcen zhodnocení využívaných metod ve vztahu k rozvoji klíčových kompetencí a komparaci způsobů zacházení s rozvojem klíčových kompetencí na těchto dvou vybraných školách. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. BELZ, Horst. SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2015. KNECHT, Petr a kol. Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. MAŇÁK, Josef. ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2015. 164 s. [cit. 2017-12-14]. Dostupné z WWW:<http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf/>. VETEŠKA, Jaroslav. TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008. |