V literárně přehledové části práce autorka nejprve stručně vymezí téma socializace jedince obecně a dále se zaměří na specifika socializace ekonomické. Představí hlavní vývojové fáze kognice peněz a dalších ekonomických jevů, uvede je do vztahu k teoriím kognitivního vývoje jedince. Dále se bude podrobněji věnovat klíčovým tématům ekonomické socializace jako jsou schopnost odložené gratifikace, význam kapesného či budování finanční gramotnosti. Empirická pasáž bude obsahovat návrh kvantitativního výzkumu zaměřeného na téma ekonomická socializace dětí a dospívajících.
Seznam odborné literatury
Doležalová, J. (2005). Funkční gramotnost: proměny a faktory gramotnosti ve vztazích a souvislostech . Hradec Králové: Gaudeamus. Furnham, A., & Gunter, B. (1998). Children as consumers a psychological analysis of the young people's market. London: Routledge. Helus, Z. (1973). Psychologické problémy socializace osobnosti. Praha: SPN. Hubinková, Z. (2008). Psychologie a sociologie ekonomického chování. Praha: Grada Publishing. Kolodziej, S., Lato, K., & Szymańska, M. (2014). The Role of parental influences on the economic socialzation of children. Problems of Education in the 21th Century, Vol. 58, pp. 99-107. Lea, S. E. G., Tarpy, R. M., & Webley, P. (1987). The individual in the economy: a textbook of economic psychology. New York: Cambridge University Press. Marshall, D. (2010). Understanding children as consumers. Los Angeles: Sage. Burgouyne, C. B., Lea, S. E. G., Webley, P., & Young., B. M. (2001). The economic psychology of everyday life. Philadelphia: Psychology Press. Riegel, K. (2007). Ekonomická psychologie. Praha: Grada Publishing. Sonuga-Barke, E. J. S., & Webley, P. (1993). Children's saving: a study in the development of economic behaviour. East Sussex UK: Lawrence Erlbaum Associates. Lea, S.E.G., & Webley, P. (1993). Towards a more realistic psychology of economic socialization. Journal of Economic Psychology, Vol. 14, pp. 461-472.