Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Errors in expressing the past in advanced EFL learners with Spanish as L1
Název práce v češtině: Chyby při vyjadřování minulosti u pokročilých španělských mluvčích AJ
Název v anglickém jazyce: Errors in expressing the past in advanced EFL learners with Spanish as L1
Klíčová slova: mluvený jazyk|žákovský jazyk|mezijazyk|žákovské korpusy|chybová analýza|značkování chyb
Klíčová slova anglicky: spoken language|learner language|interlanguage|learner corpora|error analysis|error tagging
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.10.2016
Datum zadání: 10.10.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 19.06.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jiřina Popelíková
 
 
 
Zásady pro vypracování
The aim of the bachelor thesis is to carry out a contrastive interlanguage analysis of advanced learner English of speakers with L1 Spanish, and more specifically errors these learners commit when referring to the past. The theoretical part will provide a brief description of the linguistic means which English employs to refer to the past. The data for the practical part will be drawn from a selection of 25–30 speakers from the Spanish subcorpus of LINDSEI. The errors will be tagged, analysed and the result compared to similar studies of Czech advanced learners of English.
Seznam odborné literatury
Biber, D. et al. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow; New York: Pearson Education ESL, 1999. Carter, R., & McCarthy, M. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. Corder, S. P. Error Analysis and Interlanguage. Oxford: Oxford University Press,1981. Davydova, J. (2011). The present perfect in non-native Englishes: a corpus-based study of variation. Berlin; Boston: De Gruyter Mouton. Dietrich, R., Klein, W., & Noyau, C. (1995). The acquisition of temporality in a second language. Amsterdam; Philadelphia: J. Benjamins. Dušková, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006. Eriksson, A. (2004). Tense and aspect in learner writing. Advanced Swedish learners use of tense and aspect in English argumentative text. University of Göteborg, Göteborg. Eriksson, A. (2008). ‘Tense and aspect in advanced Swedish learners’ written English. Göteborg: Acta Universitatis Gothoburgensis. Fuchs, Robert, Sandra Götz, and Valentin Werner. ‘The Present Perfect in Learner Englishes: A Corpus-Based Case Study on L1 German Intermediate and Advanced Speech and Writing.’ Re-Assessing the Present Perfect in English: Corpus Studies and beyond, 2016. Granger, S. 'Error-tagged Learner Corpora and CALL: A Promising Synergy' CALICO Journal 20(3), 2003, 465–480. Huddleston, Rodney D.; Pullum, Geoffrey K.. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge University Press, 2002. LINDSEI Quirk, R. A Comprehensive grammar of the English language. University of Michigan: Longman, 1985. Werner, Valentin. The Present Perfect in World Englishes: Charting Unity and Diversity. Bamberger Beiträge Zur Linguistik, Bd. 5. Bamberg: Univ. of Bamberg Press, 2014.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK