Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ
Název práce v češtině: Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ
Název v anglickém jazyce: Participants of Inclusive Education in Kindergarten
Klíčová slova: Inkluzivní vzdělávání|inkluze|předškolní dítě|asistent pedagoga|předškolní pedagog|dítě se speciálními vzdělávacími potřebami|podpůrná opatření
Klíčová slova anglicky: Inclusive education|Inclusion|preschool children|pedagogical assistant|preschool pedagogue|child with special educational needs|support measures
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.03.2018
Datum zadání: 09.03.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.06.2018
Datum a čas obhajoby: 20.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce „Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ“ je zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole.
V teoretické části se zabývá pojmem inkluze, vyjmenováním a popisem zúčastněných aktérů a jejím zakotvení v právních a závazných dokumentech pro předškolní vzdělávání.
Praktická část je vícečetná případová studie zaměřená na pět aktérů inkluze, rodiče-učitele-asistenta pedagoga–poradenského pracovníka a samotné dítě, Hledá odpověď na otázku zda a v jaké míře se jejich spolupráce odráží na inkluzivním vzdělávání předškolního dítěte.

Annotation:
The bachelor thesis “Participants of inclusive education in Kindergarten” is focused on the topic of inclusive education of a child with special educational needs in Kindergarten. In the theoretical part, the thesis defines the inclusion term, enumerates and describes
participating actors, and its relation to legal and binding documents for pre-school education. The practical part presents a multi-case study focused on five inclusion actors: parents, a teacher, assistant to teacher, educational consultant, and the child. It seeks an answer to
the question whether and to what degree is their collaboration reflected in the inclusive education of a child in a pre-school age.
Seznam odborné literatury
ADAMUS, Petr, Eva ZEZULKOVÁ, Martin KALEJA a Petr FRANIOK. Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7464-884-7.
BURKOVIČOVÁ, Radmila. Děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním vzdělávání. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7464-812-0.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Školská inkluze versus exkluze: vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření. Ostrava:Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta,2016. ISBN 978-80-7464-840-3.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe - Společně pro kvalitní vzdělávání, [2017]. ISBN 978-80-7496-349-0.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3.
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
MERTIN, Václav. Abeceda pro učitelky mateřských škol. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7478-923-6.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách. Praha: Portál, 1993-. ISSN 1210-7506.
Školní poradenství v praxi: nový odborný časopis pro poradenské pracovníky. Praha: Wolters Kluwer Česká republika (firma), 2014-. ISSN 2336-3436.
Školský zákon ve znění účinném od 1. 1. 2017. Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2018-06-06]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-od-1-1-2017-do-31-8-2017
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. MŠMT [online]. 2018 [cit. 2018-06-13]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani-od-1-1
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK