Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: | Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Non-profit organizations in the education of pupils with a different mother tongue |
Klíčová slova: | čeština jako druhý jazyk|jazyková politika|jazykový management|neziskové organizace|základní školy|žáci s odlišným mateřským jazykem |
Klíčová slova anglicky: | Czech as a second language|language policy|language management|non-profit organizations|elementary schools|pupils with a different mother tongue |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.03.2018 |
Datum zadání: | 12.03.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Hana Dufková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce si klade za cíl postihnout a analyzovat současnou situaci v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách i mimo ně. V teoretické části se práce jednak zaměří na jazykovou politiku a jazykový management v České republice, jednak charakterizuje tři hlavní aktéry v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem: neziskové organizace, základní školy a státní orgány. Praktická část se pak formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci těchto tří skupin pokusí postihnout jejich konkrétní role, fungování, vzájemné vztahy a případnou spolupráci. Zároveň bude věnována zvláštní pozornost vybraným pražským neziskovým organizacím a jejich realizaci mimoškolních (jazykově-vzdělávacích) aktivit pro děti ve věku od 6 do 15 let (tj. povinné školní docházky). Výzkumné otázky: Jaké jsou role a vzájemné vztahy neziskových organizací, základních škol a státních orgánů jakožto aktérů jazykového managementu v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR? Jaké problémy spatřují neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR a jak tyto problémy řeší? |