Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Název v anglickém jazyce: Non-profit organizations in the education of pupils with a different mother tongue
Klíčová slova: čeština jako druhý jazyk|jazyková politika|jazykový management|neziskové organizace|základní školy|žáci s odlišným mateřským jazykem
Klíčová slova anglicky: Czech as a second language|language policy|language management|non-profit organizations|elementary schools|pupils with a different mother tongue
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.03.2018
Datum zadání: 12.03.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.04.2018
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Hana Dufková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce si klade za cíl postihnout a analyzovat současnou situaci v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách i mimo ně. V teoretické části se práce jednak zaměří na jazykovou politiku a jazykový management v České republice, jednak charakterizuje tři hlavní aktéry v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem: neziskové organizace, základní školy a státní orgány. Praktická část se pak formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci těchto tří skupin pokusí postihnout jejich konkrétní role, fungování, vzájemné vztahy a případnou spolupráci. Zároveň bude věnována zvláštní pozornost vybraným pražským neziskovým organizacím a jejich realizaci mimoškolních (jazykově-vzdělávacích) aktivit pro děti ve věku od 6 do 15 let (tj. povinné školní docházky).
Výzkumné otázky:
Jaké jsou role a vzájemné vztahy neziskových organizací, základních škol a státních orgánů jakožto aktérů jazykového managementu v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR?
Jaké problémy spatřují neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR a jak tyto problémy řeší?
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK