Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Název práce v češtině: Neurčitý člen a určenost substantiv ve výuce anglického jazyka s využitím jazykového korpusu
Název v anglickém jazyce: Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Klíčová slova: neurčitý člen|korpusy|dedukce|indukce|výuka anglického jazyka
Klíčová slova anglicky: indefinite article|corpora|deduction|induction|ELT
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.02.2018
Datum zadání: 19.02.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.03.2018
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.08.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat kategorií určenosti u anglických substantiv s důrazem na použití neurčitého členu a její problematičností ve výuce angličtiny jako cizího jazyka, s návrhem využití dat jazykového korpusu jako učební metody. Teoretická část vymezí funkce neurčitého členu a pravidla pro jeho používání. Dále přiblíží problematiku využití jazykového korpusu ve výuce anglického jazyka a nastíní téma explicitní a implicitní instrukce v osvojování gramatických pravidel. Empirická část bude založena na kvaziexperimentu, jehož cílem bude zjistit efektivitu „korpusové“ metody u pokročilejších studentů (upper-intermediate) v porovnání s více rozšířeným způsobem výuky, jenž dává přednost dedukci před indukcí. Ve zhodnocování výsledků bude brán zřetel nejen na správnost používání neurčitého členu, ale především na schopnost studentů pravidlům porozumět.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Biber, D. et al. (2006). Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman.

Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.

Dušková, L. et al. (2006). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia

Aston, G. (2004) Corpora and language learners. 1st ed. Amsterdam: Benjamins.

Breyer, Yvonne. (2009). "Learning and teaching with corpora: reflections by student teachers." Computer Assisted Language Learning 22 (2): pp. 153-172.

Boulton, Alex (2011). “Data-driven learning: the perpetual enigma”. S. Gozdz-Roszkowski. Explorations across Languages and Corpora, Peter Lang, pp. 563-580.

Frankenburg-Garcia, A., Flowerdew, L. and Aston, G. (2013). New trends in corpora and language learning. 1st ed. London: Continuum International Pub. Group.

Tony McEnery and Andrew Wilson. (1997). “Teaching and Language Corpora(TALC)”. ReCALL, 9, pp 5-14.

Johns, T. and King, P. (eds.) (1991). “Classroom Concordancing”. English Language Research Journal, 4. Birmingham: University of Birmingham.

Johns, T. (1991). Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. In T. Johns – P. King, (eds) Classroom Concordancing: ELR Journal, 4, pp. 1-16.

Reppen, R. (2010). Using corpora in the language classroom. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press.

Sinclair, J. (2004). How to Use Corpora in Language Teaching. 1st ed. Amsterdam: Benjamins.

Seliger, H. (1975). Inductive Method and Deducitve Method in Language Teaching: A Re-examination. IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 13(1-4), pp. 1-18.

Wichmann, A. and Fligelstone, S. (2014). Teaching and language corpora. 1st ed. London: Routledge, Taylor and Francis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK