Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Název práce v češtině: | Neurčitý člen a určenost substantiv ve výuce anglického jazyka s využitím jazykového korpusu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT |
Klíčová slova: | neurčitý člen|korpusy|dedukce|indukce|výuka anglického jazyka |
Klíčová slova anglicky: | indefinite article|corpora|deduction|induction|ELT |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.02.2018 |
Datum zadání: | 19.02.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat kategorií určenosti u anglických substantiv s důrazem na použití neurčitého členu a její problematičností ve výuce angličtiny jako cizího jazyka, s návrhem využití dat jazykového korpusu jako učební metody. Teoretická část vymezí funkce neurčitého členu a pravidla pro jeho používání. Dále přiblíží problematiku využití jazykového korpusu ve výuce anglického jazyka a nastíní téma explicitní a implicitní instrukce v osvojování gramatických pravidel. Empirická část bude založena na kvaziexperimentu, jehož cílem bude zjistit efektivitu „korpusové“ metody u pokročilejších studentů (upper-intermediate) v porovnání s více rozšířeným způsobem výuky, jenž dává přednost dedukci před indukcí. Ve zhodnocování výsledků bude brán zřetel nejen na správnost používání neurčitého členu, ale především na schopnost studentů pravidlům porozumět. Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Biber, D. et al. (2006). Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman. Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman. Dušková, L. et al. (2006). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia Aston, G. (2004) Corpora and language learners. 1st ed. Amsterdam: Benjamins. Breyer, Yvonne. (2009). "Learning and teaching with corpora: reflections by student teachers." Computer Assisted Language Learning 22 (2): pp. 153-172. Boulton, Alex (2011). “Data-driven learning: the perpetual enigma”. S. Gozdz-Roszkowski. Explorations across Languages and Corpora, Peter Lang, pp. 563-580. Frankenburg-Garcia, A., Flowerdew, L. and Aston, G. (2013). New trends in corpora and language learning. 1st ed. London: Continuum International Pub. Group. Tony McEnery and Andrew Wilson. (1997). “Teaching and Language Corpora(TALC)”. ReCALL, 9, pp 5-14. Johns, T. and King, P. (eds.) (1991). “Classroom Concordancing”. English Language Research Journal, 4. Birmingham: University of Birmingham. Johns, T. (1991). Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. In T. Johns – P. King, (eds) Classroom Concordancing: ELR Journal, 4, pp. 1-16. Reppen, R. (2010). Using corpora in the language classroom. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press. Sinclair, J. (2004). How to Use Corpora in Language Teaching. 1st ed. Amsterdam: Benjamins. Seliger, H. (1975). Inductive Method and Deducitve Method in Language Teaching: A Re-examination. IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 13(1-4), pp. 1-18. Wichmann, A. and Fligelstone, S. (2014). Teaching and language corpora. 1st ed. London: Routledge, Taylor and Francis. |