Zkušenost sociálních pracovníků doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí
Název práce v češtině: | Zkušenost sociálních pracovníků doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Experience of social workers supporting foster families with self-reflection |
Klíčová slova: | sebereflexe|sociální pracovník|doprovázející organizace|pěstounská péče|zkušenost |
Klíčová slova anglicky: | self-reflection|social worker|foster family supporting organization|foster care|experience |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Olga Havránková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.02.2018 |
Datum zadání: | 13.02.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.02.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá zkušeností sociálních pracovníků doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí. Cílem práce je odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, která zní: „Jaká je zkušenost sociálních pracovníků doprovázejících organizací pro pěstounské rodiny se sebereflexí?“. Práce je rozdělena na 2 hlavní části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů sebereflexe, sociální pracovník, doprovázející organizace a pěstounská péče, přibližuje také pojem zkušenost. Praktická část se snaží díky kvalitativnímu výzkumu porozumět metodologickým pojmům a přináší odpověď na hlavní výzkumnou otázku. This thesis focuses on experience with self-reflection of social workers in organizations supporting foster families. The objective of the thesis is to define an answer to the main research question, which is: “What is the experience of social workers in organizations supporting foster families with self-reflection?”. The thesis consists of two main parts; one discusses the theoretical base and one is based on practical research. The theory-based part of the thesis defines the relevant expressions, i.e., self-reflection, social worker, foster family supporting organization, and foster care, while also detailing what is termed as experience. The research-based part details the qualitative research, through which it aims at understanding methodology terms and answering the main research question. |
Seznam odborné literatury |
HARTL, Pavel a HARTLOVÁ Helena. Velký psychologický slovník. Vyd. 4., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5. GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-394-3. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. MATOUŠEK, Oldřich. a kol. Encyklopedie sociální práce. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7. MUSIL, Libor. Ráda bych Vám pomohla, ale: dilemata práce s klienty v organizacích. Vyd. 1. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9. ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Vyd. 3., v Sociologickém nakladatelství Slon 2 Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. Studijní texty. Učebnice pro obor sociální práce. ISBN 80-86429-36-9. VÁVROVÁ, Soňa. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0723-3. |