Festival Jeden svět
Název práce v češtině: | Festival Jeden svět |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | One World Festival |
Klíčová slova: | Festival|Jeden svět|lidská práva|diskurz|film festival studies|kritická diskurzivní ana-lýza |
Klíčová slova anglicky: | Festival|One World|human rights|discourse|film festival studies|critical discourse analysis |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. MgA. Tereza Czesany Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.02.2018 |
Datum zadání: | 05.02.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.02.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat specifickou identitou mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět. Tato akce se vzhledem ke své společenské angažovanosti zdánlivě vzdává ekonomických cílů, rozpíná se za hranice festivalového působení a usiluje o co nejplošnější rozšíření uvedených filmů. Těmto záměrům podléhá i struktura festivalu, která má určující charakter pro jeho identitu, resp. sebeidentifikaci, a měla by být předmětem výzkumu. Festival Jeden svět bude představen v kontextu, ve kterém existuje na národní i mezinárodní úrovni. Práce pravděpodobně zmapuje celou historii existence festivalu, přičemž zdůrazní význačné organizační změny a jejich efekt na podobu a směřování akce. Dále se dle možností pokusí odpovědět na některé z výzkumných otázek: Jakým způsobem se akce prezentuje? A jak se sebeidentifikuje? Jaké jsou její referenční rámce – k jakým vzorům se vztahuje? Jakými prostředky vyzývá k aktivní účasti své návštěvníky? Jak konkrétně se tato participační kultura projevuje v aktivitách festivalu? Bakalářská práce by měla představit festival v určitém komplexním pohledu, vysvětlit co pomáhá utvářet jeho současnou podobu a obhajovat jeho pozici. Pokud to rozsah práce umožní, zohledněny budou i doprovodné aktivity, které přesahují festivalové trvání a činí z Jednoho světa moderní platformu pro dokumentární filmy. Metodologicky se práce bude pohybovat v oblasti nové filmové historie, případně v historickém výzkumu využije postupů orální historie. Při analýze festivalové identity bude čerpat z festivalových studií (festival studies), přičemž pravděpodobně zohlední i metody vymezené v disertační práci Andrey Slovákové: Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie. Autorka adaptuje metodologii diskursivního nového institucionalismu pro festivalová studia a systematicky člení metody dosavadního výzkumu v dané oblasti. Na základě informací získaných v průběhu výzkumu tento výčet rozšířím. |
Seznam odborné literatury |
Elsaesser, Thomas: ‘Film Festival Networks. The New Topographies of Cinema in Europe’, in European Cinema, Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam Uni Press, 2005, s. 82-107. Szczepanik, Petr. Nová filmová historie. Praha: Herrmann & synové 2004. De Valck, Marijke: Film Festivals: From European Geopolitics to Global Cinephilia. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2007. Slováková, Andrea. Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie. Disertační práce. Univerzita Karlova. Vedoucí práce PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph. D. Praha: 2016. Nichols, Bill: Discovering Form, Inferring Meaning: New Cinemas and the Film Festival Circuit. „Film Quarterly“ 1994, roč. 47, č. 3, s. 16-30. Dickson, Lesley-Ann. Film Festival and Cinema Audiences: A Study of Exhibition Practice and Audience Reception at Glasgow Film Festival. PhD Thesis. Glasgow: University of Glasgow. 2014. Latour, Bruno: The Impact of Science Studies on Political Philosophy. „Science, Technology & Human Values“ 1991, roč. 16, č. 1, s. 3-19. |