Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace
Název práce v češtině: Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace
Název v anglickém jazyce: Read 12:45 : Read receipts and their effect on the transformation of interpersonal communication
Klíčová slova: Awareness Cues|interakce člověk–počítač|Instant Messaging|kontext|Messenger|mezilidská komunikace|počítačově mediovaná komunikace|potvrzení o přečtení
Klíčová slova anglicky: Awareness Cues|Computer Mediated Communication|Interpersonal Communication|Read receipts|Instant Messaging|Messenger|context|Human–Computer Interactiton
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.01.2018
Datum zadání: 23.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat změny v on-line komunikaci, které s sebou přinesl ukazatel potvrzení o přečtení, a prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jak na ně uživatelé reagují. Teoretická část se bude věnovat teorii komunikace, počítačem zprostředkované komunikaci a sémiotice v prostředí instant messagingu. V praktické části bude za pomocí dat z polostrukturovaných rozhovorů s pečlivě zvolenými respondenty analyzován vztah odesílatele a příjemce, motivace k zobrazení zprávy, následné reakce i způsoby, kterými uživatelé mohou ovlivňovat či ovlivňují komunikaci pomocí potvrzení o přečtení.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
ALTER, Adam L. Irresistible: the rise of addictive technology and the business of keeping us hooked. New York: Penguin Press, 2017. ISBN 9781594206641.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
GRANOVETTER, Mark S. The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology [online]. 1973,78(6), 1360-1380. DOI: 10.1086/225469. ISSN 0002-9602. Dostupné z: http://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/225469.
HARTLEY, Peter. Interpersonal communication. 2nd ed. New York: Routledge, 1999. ISBN 978-0415181075.
THURLOW, Crispin, Laura LENGEL a Alice TOMIC. Computer mediated communication: social interaction and the internet. Repr. London [u.a.]: SAGE, 2008. ISBN 9780761949541.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK