Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metodika pro učitele k deskové hře „Syrious : Útěk ze Sýrie“ pro její využití na 2. stupni ZŠ, gymnáziích a SŠ
Název práce v češtině: Metodika pro učitele k deskové hře „Syrious : Útěk ze Sýrie“ pro její využití na 2. stupni ZŠ, gymnáziích a SŠ
Název v anglickém jazyce: Teacher’s Guide to „The Syrious : Escape from Syria“ board game and its use at secondary schools and grammar schools
Klíčová slova: deskové hry|game-based learning|gymnázia|metodika pro učitele|migrace|rámcový vzdělávací program|serious games|Syrious : Útěk ze Sýrie|uprchlictví|výuka|vzdělávací hry|vzdělávání|základní školy
Klíčová slova anglicky: board games|game-based learning|grammar schools|teacher’s guide|migration|Czech framework education programme|serious games|Syrious : Escape from Syria|refugees|educational games|instructional games|education|secondary schools
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.01.2018
Datum zadání: 23.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části této diplomové práce je shrnout dosavadní vědecké poznání o vytváření, implementaci a využívání zejména deskových her ve formálním vzdělávání v globálním měřítku a dále pak popsat přístup českého vzdělávacího systému k tématu uprchlictví.
Průnikem těchto dvou oblastí je vzdělávací desková hra „Syrious : Útěk ze Sýrie“, které bude věnována celá praktická část. Součástí této části bude testování hry přímo ve vyučovací hodině a na jeho základě vytváření metodiky pro učitele pro využití hry ve výuce.
Diplomová práce bude napsána v českém jazyce a připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
CHARLIER, Nathalie a Bieke DE FRAINE, 2013. Game-Based Learning as a Vehicle to Teach First Aid Content: A Randomized Experiment. Journal of School Health [online].83(7), 493-499 [cit. 2017-12-18]. DOI: 10.1111/josh.12057. ISSN 00224391. Dostupné z:http://doi.wiley.com/10.1111/josh.12057
LENNON, Jeffrey L. a David W. COOMBS, 2007. The utility of a board game for dengue haemorrhagic fever health education. Health Education [online].107(3), 290-306 [cit. 2017-12-18]. DOI: 10.1108/09654280710742582. ISSN 0965-4283. Dostupné z:http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/09654280710742582
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G, c2007. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: RVP ZV [online], 2017. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [cit. 2017-12-18]. Dostupné z:http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2017_verze_cerven.pdf
SATO, Aiko a Jonathan de HAAN, 2016. Applying an Experiential Learning Model to the Teaching of Gateway Strategy Board Games. International Journal of Instruction [online].9(1), 3-16 [cit. 2017-12-18]. DOI: 10.12973/iji.2016.912a. ISSN 1694609x. Dostupné z:http://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2016_1_1.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK