Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance
Název práce v češtině: Vliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentů
Název v anglickém jazyce: The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance
Klíčová slova: sociální média|sociální sítě|Facebook|produktivita|student|hyperkonektivita|akademická produktivita|prokrastinace|media multitasking
Klíčová slova anglicky: social media|social networks|Facebook|productivity|hyperconnectivity|academic productivity|procrastination|media multitasking
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.01.2018
Datum zadání: 23.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2018
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce vychází z hypotézy, že sociální média a hyperkonektivita výrazně ovlivňují to, jak dnešní generace studentů přistupuje ke své akademické práci (AININ, Sulaiman, M. Muzamil NAQSHBANDI, Sedigheh MOGHAVVEMI a Noor Ismawati JAAFAR, 2015.) a jak během vypracovávání svých akademických projektů komunikují jak mezi sebou, tak i s akademickými autoritami. Teoretická část se bude zabývat zejména problematikou hyperkonektivity a tendencí využívat v dnešní době ke své akademické (i jiné) práci komunikační kanály zejména na Internetu. V praktické části bude proveden dvoufázový výzkum - nejdříve kvalitativní studie (realizovaná formou polostrukturovaných rozhovorů s pečlivě vybranou skupinou respondentů) a poté kvantitativní dotazníkové šetření. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jestli hyperkonektivita a sociální média ovlivňují studenty v pozitivním slova smyslu či nikoliv.
Zamýšlené hypotézy kvantitativního výzkumu:
H1: Pomáhá komunikace mezi studenty v rámci Facebooku, či jiných komunikačních sítí, ke zvýšení a zlepšení jejich celkového kolektivního úsilí při vypracovávání projektů a jejich plnění?
H2: Má vztah s autoritami, jako jsou například profesoři, na Facebooku či jiných sociálních sítích, pozitivní vliv na postoj a přístup studenta k plnění projektů, projekt managementu a celkové produktivitě?
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
AININ, Sulaiman, M. Muzamil NAQSHBANDI, Sedigheh MOGHAVVEMI a Noor Ismawati JAAFAR, 2015. Facebook usage, socialization and academic performance [online]. 83, 64-73 [cit. 2017-12-27]. DOI: 10.1016/j.compedu.2014.12.018. ISSN 03601315. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131515000160
ARTEAGA SÁNCHEZ, R., V. CORTIJO a U. JAVED, 2014. Students' perceptions of Facebook for academic purposes[online]. 70, 138-149 [cit. 2017-12-30]. DOI: 10.1016/j.compedu.2013.08.012. ISSN 03601315. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131513002340
KARL, Katherine A. a Joy V. PELUCHETTE, 2011. €”Friending” Professors, Parents and Bosses: A Facebook Connection Conundrum. Journal of Education for Business [online]. 86(4), 214-222 [cit. 2017-12-30]. DOI: 10.1080/08832323.2010.507638. ISSN 0883-2323. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08832323.2010.507638
LAMBIĆ, Dragan, Correlation between Facebook use for educational purposes and academic performance of students [online]. [cit. 2017-12-27]. DOI: 10.1016/j.chb.2016.03.052. ISBN 10.1016/j.chb.2016.03.052. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0747563216302230
ROSA, Hartmut a Jonathan. TREJO-MATHYS, c2013. Social acceleration: a new theory of modernity. New York: Columbia University Press. ISBN 978-023-1148-344.
TAPSCOTT, Don. Grown up digital: How the net generation is changing your world HC. McGraw-Hill, 2008.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK