Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Muž jako učitel na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: Muž jako učitel na prvním stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Male elementary school teacher
Klíčová slova: Učitel|muž|žák|model role|první stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky: Teacher|man|student|role model|elementary school
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.01.2018
Datum zadání: 16.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.04.2018
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato práce si klade za cíl zjistit, jaká je pozice muže učitele na prvním stupni základní školy a co všechno to obnáší. V teoretické části se zabývá problematikou učitelské profese jako takové a vztahem mezi učitelem a žákem. Dále poukazuje na práci zahraničních autorů v oblasti výzkumu mužů učitelů na nižším stupni základních škol.
Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum. Výsledky šetření budou prezentovány formou případové studie muže učitele na prvním stupni jedné z pražských základních škol.
Seznam odborné literatury
BROWNHILL, Simon. Build me a male role model!’ A critical exploration of the perceived qualities/characteristics of men in the early years (0–8) in England. Gender and Education [online]. 2014, 26(3), 246-261 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/09540253.2014.901723. ISSN 0954-0253. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540253.2014.901723
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.
LAHELMA, Elina. Lack of male teachers: a problem for students or teachers? Pedagogy, Culture & Society [online]. 2006, 8(2), 173-186 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/14681360000200093. ISSN 1468-1366. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14681360000200093
MCGRATH, Kevin a Mark SINCLAIR. More male primary-school teachers? Social benefits for boys and girls. Gender and Education[online]. 2013, 25(5), 531-547 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/09540253.2013.796342. ISSN 0954-0253. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540253.2013.796342
OAKLEYOVÁ, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. 176 s. ISBN 80-7178-403-6
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK