Muž jako učitel na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: | Muž jako učitel na prvním stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Male elementary school teacher |
Klíčová slova: | Učitel|muž|žák|model role|první stupeň základní školy |
Klíčová slova anglicky: | Teacher|man|student|role model|elementary school |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.01.2018 |
Datum zadání: | 16.01.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.04.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2019 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato práce si klade za cíl zjistit, jaká je pozice muže učitele na prvním stupni základní školy a co všechno to obnáší. V teoretické části se zabývá problematikou učitelské profese jako takové a vztahem mezi učitelem a žákem. Dále poukazuje na práci zahraničních autorů v oblasti výzkumu mužů učitelů na nižším stupni základních škol.
Empirická část je koncipována jako kvalitativní výzkum. Výsledky šetření budou prezentovány formou případové studie muže učitele na prvním stupni jedné z pražských základních škol. |
Seznam odborné literatury |
BROWNHILL, Simon. Build me a male role model!’ A critical exploration of the perceived qualities/characteristics of men in the early years (0–8) in England. Gender and Education [online]. 2014, 26(3), 246-261 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/09540253.2014.901723. ISSN 0954-0253. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540253.2014.901723
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9. LAHELMA, Elina. Lack of male teachers: a problem for students or teachers? Pedagogy, Culture & Society [online]. 2006, 8(2), 173-186 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/14681360000200093. ISSN 1468-1366. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14681360000200093 MCGRATH, Kevin a Mark SINCLAIR. More male primary-school teachers? Social benefits for boys and girls. Gender and Education[online]. 2013, 25(5), 531-547 [cit. 2018-01-29]. DOI: 10.1080/09540253.2013.796342. ISSN 0954-0253. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09540253.2013.796342 OAKLEYOVÁ, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. 176 s. ISBN 80-7178-403-6 PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5. VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9. |