Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Název práce v češtině: | Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effectivity of educational programme of National Institute of Further Education from the perspective of teaching assistants |
Klíčová slova: | asistent pedagoga|vzdělávání|programy vzdělávání|kvalifikační kurz|vzdělávací obsah |
Klíčová slova anglicky: | teaching assistant|education|educational programs|qualification course|educational content |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.01.2018 |
Datum zadání: | 13.01.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.06.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část
- Terminologické vymezení - Historický kontext a vývoj profese asistenta pedagoga v ČR - Inkluzivní vzdělávání v sociálně pedagogickém diskursu - Podpůrná opatření - Legilativní zakotvení profese asistenta pedagoga Náplň práce asistenta pedagoga Kompetence asistenta pedagoga - Vzdělávání asistenta pedagoga Úrovně vzdělání AP Programy vzdělávání AP Poskytovatelé vzdělávání Vzdělávací obsah kvalifikačních kurzů Paradoxy vzdělání AP Praktická část - Výzkumný terén – Národní institut dalšího vzdělávání v Praze a absolventi jeho kvalifikačního kurzu ve výkonu profese asistenta pedagoga. - Výzkumný vzorek – absolventi kvalifikačního kurzu pro asistenty pedagoga realizovaného Národním institutem dalšího vzdělávání v Praze. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ a et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. 2. upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6. BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971. BRADLEY, Jana. A co já s tím? : integrace, nebo desegregace? : speciálně pedagogické úvahy a odborné postřehy asistenta pedagoga. Prostějov: Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-280-7. KASÍKOVÁ, Hana a Jana STRAKOVÁ. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1911-8. LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6. LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7. MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9. NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0. TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1. TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga : jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9. UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0. VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. WEBSTER, R. et al. (2010) Double standards and first principles: framing teaching assistant support for pupils with special education needs. |