Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Název práce v češtině: Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Název v anglickém jazyce: Effectivity of educational programme of National Institute of Further Education from the perspective of teaching assistants
Klíčová slova: asistent pedagoga|vzdělávání|programy vzdělávání|kvalifikační kurz|vzdělávací obsah
Klíčová slova anglicky: teaching assistant|education|educational programs|qualification course|educational content
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.01.2018
Datum zadání: 13.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.03.2018
Datum a čas obhajoby: 08.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.06.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část
- Terminologické vymezení
- Historický kontext a vývoj profese asistenta pedagoga v ČR
- Inkluzivní vzdělávání v sociálně pedagogickém diskursu
- Podpůrná opatření
- Legilativní zakotvení profese asistenta pedagoga
Náplň práce asistenta pedagoga
Kompetence asistenta pedagoga
- Vzdělávání asistenta pedagoga
Úrovně vzdělání AP
Programy vzdělávání AP
Poskytovatelé vzdělávání
Vzdělávací obsah kvalifikačních kurzů
Paradoxy vzdělání AP
Praktická část
- Výzkumný terén – Národní institut dalšího vzdělávání v Praze a absolventi jeho kvalifikačního kurzu ve výkonu profese asistenta pedagoga.
- Výzkumný vzorek – absolventi kvalifikačního kurzu pro asistenty pedagoga realizovaného Národním institutem dalšího vzdělávání v Praze.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ a et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. 2. upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971.
BRADLEY, Jana. A co já s tím? : integrace, nebo desegregace? : speciálně pedagogické úvahy a odborné postřehy asistenta pedagoga. Prostějov: Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-280-7.
KASÍKOVÁ, Hana a Jana STRAKOVÁ. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1911-8.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga : jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
WEBSTER, R. et al. (2010) Double standards and first principles: framing teaching assistant support for pupils with special education needs.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK