Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku
Název práce v češtině: | Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational benefits of yoga for young school - age children |
Klíčová slova: | Výchova|mladší školní věk|jóga|benefity|vývoj dítěte|kvalitativní výzkum|rozhovor |
Klíčová slova anglicky: | Education|young school age|yoga|benefits|qualitative research|interview |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.01.2018 |
Datum zadání: | 11.01.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.12.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.12.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce "Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku" se zabývá pozitivním výchovným vlivem na děti v období přibližně od šesti let až do počátku pohlavního dospívání. Teoretická část nás uvádí do problematiky a popisuje hlavní témata týkající výchovy dětí mladšího školního věku i témata z oblasti jógy. Je kladen důraz na nalezení přesahu mezi výchovou a jógou. Praktická část zahrnuje studii v podobě několika rozhovorů s rodiči dětí ranného školního věku. Rozhovory jsou analyzovány a vyhodnoceny pomocí kvalitativních metod zpracování dat. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇOVÁ, M. BAŠNÝ, Z. MERHAUT, B. SKARNITZL, R. Jóga od staré indie k dnešku. Praha: Avicenum. 1971. ISBN 08-027-71 HÁJEK, B. HOFBAUER, B. PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. 2008. Vyd. 1. ISBN 978-80-7367-473-1. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. 2016. Vyd. 4. ISBN 978-80-262-0982-9 CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. 2016. Vyd. 2. ISBN 978-80- 271-9225-0 JUCOVIČOVÁ, D. ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě. Ve škole a v rodině. Praha: Grada. 2010. Vyd. 1 ISBN 978-80-247-2697-7 KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido. 2001. ISBN 80-7315-004-2 KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-2699-1 LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada. 2006. Vyd. 2. ISBN 80-247-1284-9 LARSEN, CH. WOLFF, CH. HAGER-FORSTENLECHNER, E. Medical Yoga. Olomouc: Václav Lukeš-Poznání. 2013. ISBN 978-80-87419-33-5. MAHÉŠVARÁNANDA, P. S. Jóga v denním životě pro děti a mládež. Praha: Mladá fronta a.s. 2014. Vyd. 1. ISBN 978-80-204-2914-8. MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. 2006. Vyd. 1. ISBN 80-247-1362-4 MÜLLER, O. A KOL., Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. 2014. Vyd. 2. ISBN 978-80-247-4172-7 PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 2011. Vyd. 2. ISBN 978-80-246-1916-3 PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E. MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál. 2013. Vyd. 7. ISBN 978-80-262-0403-9 SEDLÁČKOVÁ, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada. 2009. Vyd. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada. 2016. Vyd. 2. ISBN 978-80-271-0095-8 STROUHAL, M. K filosofickým předpokladům hledání výchovy k autenticitě. Úvaha o antinomiích a abstrakcích v pedagogickém myšlení. In Studia paedagogica. 18, 2013. SVOBODA, M. KREJČÍŘOVÁ, D. VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. 2015. Vyd. 3. ISBN 978-80-262-0899-0 VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. 2012. Vyd. 2. ISBN 978-80-246-2153-1 |