Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích
Název práce v češtině: Současné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích
Název v anglickém jazyce: Contemporary Trends in Recruitment and Employer Branding in Organizations
Klíčová slova: Získávání a výběr pracovníků|budování značky zaměstnavatele|personální řízení|interní a externí prostředí organizace|personální marketing|sociální média
Klíčová slova anglicky: Recruitment and selection of workers|employer branding|personal management|internal and external organization environment|personal marketing|social media
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.12.2017
Datum zadání: 14.12.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.12.2017
Datum a čas obhajoby: 30.01.2019 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2019
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat aktuálními trendy v obsazování pracovních pozic a budováním značky zaměstnavatele v organizacích. Nejprve bude pozornost věnována vývojovým etapám personálního řízení, jeho úloze, postavení, interním a externím vlivům, které na personální řízení v organizacích působí. Následně bude popsána problematika obsazování pracovních pozic a tvorba značky zaměstnavatele. Cílem práce je identifikovat nejčastěji využívané nástroje v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích. K dosažení cíle bude využito dotazníkové šetření. Respondenty budou personalisté, oslovovaní prostřednictvím profesní sítě LinkedIn. Výběr respondentů bude proveden dle kritéria velikosti, místa působnosti a činnosti organizace, ve které jsou zaměstnáni. Kvantitativní šetření doplní polostrukturované rozhovory s vybranými personalisty dle stejných kritérií.

Struktura
1 Personální řízení
1.1 Vývoj personálního řízení
1.2 Úloha a postavení personálního oddělení
2 Faktory ovlivňující personální řízení
2.1 Interní prostředí organizace
2.2 Externí prostředí organizace
3 Obsazování pracovních pozic a tvorba značky zaměstnavatele
3.1 Tradiční a současné metody obsazování pracovních pozic
3.2 Značka zaměstnavatele jako základ obsazování pracovních pozic
3.3 Tvorba silné značky zaměstnavatele a její trendy
3.4 HR marketing
3.5 Nejpoužívanější sociální sítě v obsazování pracovních míst a tvorbě značky zaměstnavatele
Empirické šetření – Identifikace nejčastěji využívaných nástrojů v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4.
CENNAMO, Lucy a Dianne GARDNER. Generational differences in work values, outcomes and person-organisation values fit. Journal of Managerial Psychology. 2008, 23(8), s. 891-906. ISSN 0268-3946. Dostupné z: http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/02683940810904385.
DUŠEK, Jiří. Zaměstnanost a trh práce česko-slovenské zkušenosti. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, z.ú., 2016. ISBN 978-80-7556-013-1.
HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé. Brno: MotivPress, 2007. ISBN 978-80-254-0698-4.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: východiska a vývoj. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken (New Jersey): John Wiley, 2005. ISBN 978-0-471-47611-0.
KHARISMA, Prieska. The Role of CSR in Employer Branding Strategy: From Legitimacy to Organizational Commitment [online]. Dijon: University of Bourgogne, 2012 [cit. 2017-10-10]. Dostupné z: http://iceb.nccu.edu.tw/proceedings/APDSI/2013/proc/P130130015.pdf.
ŠLAPÁK, Čeněk a Martin ŠTEFKO. Praktický personální marketink: řízení lidských zdrojů v pracovněprávních souvislostech. Praha: Ústav státu a práva AV ČR, 2015. ISBN 978-80-87439-19-7.
VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
ULRICH, David. HR from the outside in: the next era of human resources transformation. New York: McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-00-7180-266-6.
ULRICH, David. Mistrovské řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3058-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK