Současné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích
Název práce v češtině: | Současné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Contemporary Trends in Recruitment and Employer Branding in Organizations |
Klíčová slova: | Získávání a výběr pracovníků|budování značky zaměstnavatele|personální řízení|interní a externí prostředí organizace|personální marketing|sociální média |
Klíčová slova anglicky: | Recruitment and selection of workers|employer branding|personal management|internal and external organization environment|personal marketing|social media |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.12.2017 |
Datum zadání: | 14.12.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.12.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2019 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat aktuálními trendy v obsazování pracovních pozic a budováním značky zaměstnavatele v organizacích. Nejprve bude pozornost věnována vývojovým etapám personálního řízení, jeho úloze, postavení, interním a externím vlivům, které na personální řízení v organizacích působí. Následně bude popsána problematika obsazování pracovních pozic a tvorba značky zaměstnavatele. Cílem práce je identifikovat nejčastěji využívané nástroje v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích. K dosažení cíle bude využito dotazníkové šetření. Respondenty budou personalisté, oslovovaní prostřednictvím profesní sítě LinkedIn. Výběr respondentů bude proveden dle kritéria velikosti, místa působnosti a činnosti organizace, ve které jsou zaměstnáni. Kvantitativní šetření doplní polostrukturované rozhovory s vybranými personalisty dle stejných kritérií. Struktura 1 Personální řízení 1.1 Vývoj personálního řízení 1.2 Úloha a postavení personálního oddělení 2 Faktory ovlivňující personální řízení 2.1 Interní prostředí organizace 2.2 Externí prostředí organizace 3 Obsazování pracovních pozic a tvorba značky zaměstnavatele 3.1 Tradiční a současné metody obsazování pracovních pozic 3.2 Značka zaměstnavatele jako základ obsazování pracovních pozic 3.3 Tvorba silné značky zaměstnavatele a její trendy 3.4 HR marketing 3.5 Nejpoužívanější sociální sítě v obsazování pracovních míst a tvorbě značky zaměstnavatele Empirické šetření – Identifikace nejčastěji využívaných nástrojů v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4. CENNAMO, Lucy a Dianne GARDNER. Generational differences in work values, outcomes and person-organisation values fit. Journal of Managerial Psychology. 2008, 23(8), s. 891-906. ISSN 0268-3946. Dostupné z: http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/02683940810904385. DUŠEK, Jiří. Zaměstnanost a trh práce česko-slovenské zkušenosti. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, z.ú., 2016. ISBN 978-80-7556-013-1. HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé. Brno: MotivPress, 2007. ISBN 978-80-254-0698-4. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: východiska a vývoj. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5. KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken (New Jersey): John Wiley, 2005. ISBN 978-0-471-47611-0. KHARISMA, Prieska. The Role of CSR in Employer Branding Strategy: From Legitimacy to Organizational Commitment [online]. Dijon: University of Bourgogne, 2012 [cit. 2017-10-10]. Dostupné z: http://iceb.nccu.edu.tw/proceedings/APDSI/2013/proc/P130130015.pdf. ŠLAPÁK, Čeněk a Martin ŠTEFKO. Praktický personální marketink: řízení lidských zdrojů v pracovněprávních souvislostech. Praha: Ústav státu a práva AV ČR, 2015. ISBN 978-80-87439-19-7. VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0. ULRICH, David. HR from the outside in: the next era of human resources transformation. New York: McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-00-7180-266-6. ULRICH, David. Mistrovské řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3058-5. |