Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
„Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání
Název práce v češtině: „Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání
Název v anglickém jazyce: „Literature Experience“ in the Context of Institutional Education
Klíčová slova: Český jazyk a literatura|výuka literatury|četba|druhý stupeň základní školy|čtenářský zážitek|metody práce se čtenářským zážitkem
Klíčová slova anglicky: Czech language and literature|literature teaching|reading|second grade of elementary school|reading experience|methods of work with reading experience
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Andrea Králíková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.11.2017
Datum zadání: 29.11.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.12.2017
Datum a čas obhajoby: 21.01.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. František Brož
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si bude klást otázku, co představuje „čtenářský zážitek“ v didaktickém kontextu. Zaměří se jak na mapování odborné didaktické literatury k problematice, která je dostupná v českém prostředí, tak na to, jak s ním v hodinách českého jazyka a literatury pracovat. Dále nabídne konkrétní postup a návrhy, jak ve výuce zacházet s četbou vybraných knižních titulů. Primárně bude práce zaměřena na vzdělávání na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií.
Seznam odborné literatury
BÍLEK, Petr A. Hledání jazyka interpretace. Brno: Nakladatelství Host. 2003, 360 stran.
Čtenářský deník. Metodický portál: inspirace a zkušenosti učitelů [online]. Národní ústav pro vzdělávání [cit 2017-11-20]. Dostupné z http://dum.rvp.cz/materiály/ctenarsky-denik.html
GEJGUŠOVÁ, Ivana. Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. 2011, 142 stran.
GRÚZ, Michael. Čtenářský deník a ICT – tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií. České Budějovice, 2016. Rigorózní práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Fakulta pedagogická.
HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2014. 180 stran.
ISER, Wolfgang. Jak se dělá teorie. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. 246 stran.
SEDMIDUBSKÝ, M.; ČERVENKA, M.; VÍZDALOVÁ, I. Čtenář jako výzva. Brno: Nakladatelství Host, 2001. 338 stran.
ŠLAPAL, Miloš. Dílna čtení v praxi. Kritické listy. Č. 27, 2007. Str. 13-20.
TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM, 1999.
VĚŘÍŠOVÁ, I.; KRÜGER K.; BĚLINOVÁ, E. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhé stupni základní školy. Praha: GAC, 2007. 2018 stran.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK