Deprese a úzkost u dětí mladšího školního věku
Název práce v češtině: | Deprese a úzkost u dětí mladšího školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Depression and anxiety in school-aged children |
Klíčová slova: | Test pohádek|deprese|úzkost|psychodiagnostika|mladší školní věk |
Klíčová slova anglicky: | The Fairy Tale Test|depression|anxiety|psychodiagnostic|school age |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.11.2017 |
Datum zadání: | 27.11.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.12.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Téma diplomové práce se zaměřuje na vývoj deprese a úzkosti u dětí mladšího školního věku. Hlavním cílem je shrnout současné poznatky k této problematice, zmapovat fenomény deprese a úzkosti českého vzorku dětí mladšího školního věku a identifikovat rizikové faktory. Literárně přehledová část se bude věnovat vývoji deprese a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. V druhé části budou představeny dosud užívané testové metody k diagnostice deprese a úzkosti u nás. Empirická část se bude věnovat posouzení deprese a úzkosti na českém vzorku dětí mladšího školního věku a identifikaci faktorů, které mohou míru těchto fenoménů ovlivnit (např. gender, věk, styl výchovy). Dále se bude zaměřovat na zjišťování a mezikulturní srovnání deprese a úzkosti u dětí, mimo jiné i na vymezení jednotlivých typů úzkosti. Metodami sběru dat bude jednak projektivní Test pohádek, Cattellův osobnostní dotazník CPQ pro děti od 8 let a Čápův Dotazník stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. |
Seznam odborné literatury |
Baštecká, B., & Goldman, P. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. Coulacoglou, C. (2008). Exploring the child's personality: developmental, clinical, and cross-cultural applications of the Fairy Tale Test. Springfield, Ill.: Charles C. Thomas. Coulacoglou, C. (2002). Test pohádek. Brno: Psychodiagnostika, s.r.o. Hort V., Hrdlička M., Kocourková J., Malá E., et al. (2000). Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál Höschl, C., Libiger, J., & Švestka, J. (ed.) Psychiatrie. Praha: TIGIS 2002. Langmeier, J., & Krejčířová, D. Vývojová psychologie. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. |