Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivační aspekty vedení osobního blogu
Název práce v češtině: Motivační aspekty vedení osobního blogu
Název v anglickém jazyce: Motivational aspects of running a personal blog
Klíčová slova: motivace|blogování|osobní blog|česká blogosféra|sociální média
Klíčová slova anglicky: motivation|blogging|personal blog|Czech blogosphere|social media
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.11.2017
Datum zadání: 20.11.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.11.2017
Datum a čas obhajoby: 27.05.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce má za cíl zmapovat motivační aspekty vedení osobního blogu s důrazem na prostředí české blogové scény.
Teoretická část se bude věnovat internetovému blogu jakožto prostředku pro manifestaci různých sociálních motivů. Stručně představí blog jako nové médium a vymezí kategorii osobního blogu v kontextu blogové typologie. Bude se zabývat vnitřními i vnějšími motivy pro vedení blogu s důrazem na soudobé poznatky a kontext české blogosféry. Dotkne se problematiky vývoje motivace v průběhu životnosti blogu a faktorů, které tuto motivaci ovlivňují.

V empirické části práce bude prostřednictvím kombinovaného výzkumného designu sestaven dotazník vycházející z Blogging Motivations Questionnaire (BMQ), jehož distribuce poskytne mimo jiné vhled do motivace u různých věkových kategorií blogerů. Předpokládáme možné budoucí využití sestaveného nástroje jakožto dosud jedinečného prostředku pro měření motivace této formy sociálního projevu v České republice. Zjištěná data mohou nabídnout vhled do motivačního pozadí fenoménu, v jaký se blogování jakožto aktivní tvůrčí činnost jedince v kyberprostoru vyvinulo.
Seznam odborné literatury
Fullwood, C., Nicholls, N., & Makichi, R. (2015). We’ve got something for everyone: How individual differences predict different blogging motivations. New Media and Society, 17(9). 1583-1600.

Fullwood, C, Sheehan, N., & Nicholls, W. (2009). Blog function revisited: a content analysis of MySpace blogs. Cyberpsychology, Behavior & Social Networking, 16(6). 685–689.

Gill, A.J., Nowson, S., & Oberlander, J., (2009). What are they blogging about? Personality, topic and motivation in blogs. Proceedings of the third international ICWSM conference, 17-20 May, San Jose, 18–25.

Lelková, K. (2017). Psychologické aspekty blogování. Nepublikovaná diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého.

Liao H. L., Liu, S. H., & Pi, S.M. (2011) Modelling motivations for blogging: an expectancy theory analysis. Social Behavior and Personality 39: 251–264.

Liu, S. H., Liao, H. L., & Zeng, Y. T., (2007). Why People Blog: An Expectancy Theory Analysis. Issues in Information Systems, 8(2). 232–37.

Pedersen, S. (2010). Why Blog? Motivations for blogging. Oxford: Chandos Publishing.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK