Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nároky profese operátora tísňové linky zdravotnické záchranné služby
Název práce v češtině: Nároky profese operátora tísňové linky zdravotnické záchranné služby
Název v anglickém jazyce: Profession requirements of Emergency medical dispatcher
Klíčová slova: Zdravotnické operační středisko|operátor tísňové linky ZZS|nároky profese|sociální kompetence|spokojenost
Klíčová slova anglicky: Emergency Medical Service|EMS call dispatcher|profession requirements|social competence|satisfaction
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2017
Datum zadání: 16.11.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.11.2017
Datum a čas obhajoby: 22.01.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: MUDr. Gabriela Šivicová
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Zuzana Fajtlová, DiS.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude přispět ke zlepšení výběru uchazečů na pozici operátora tísňové linky Zdravotnické záchranné služby. Práce vyjde od mapování nároků práce operátora tísňové linky Zdravotnické záchranné služby, využije k tomu mapování profesiogram či jiné metody mapování nároků této profese. Vymezí charakteristiky osobnosti operátora, které umožňují efektivní zvládání nároků této profese – od těch každodenních, po ty krizové a výjimečné. Bude se zabývat také možnostmi efektivního měření těchto charakteristik u uchazečů o danou profesi. Dále také bude věnovat pozornost možnostem rozvoje a péče o tuto profesní skupinu.

V empirické části práce bude realizována analýza činnosti operátora tísňové linky formou profesiogramu či jiné vhodné metody, budou identifikovány specifické klíčové charakteristiky osobnosti, umožňující zvládání těchto nároků a proběhne návrh diagnostických metod a postupů pro efektivní výběr vhodných uchazečů pro danou profesní pozici.
Seznam odborné literatury
Adams, K., Shakespeare-Finch, J., & Armstrong, D. (2014). An Interpretative Phenomenological Analysis of Stress and Well-Being in Emergency Medical Dispatchers. Journal of Loss and Trauma, 430-448.

Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Sestra (Grada). Praha: Grada

Bedini, S., Braun, F., Weibel, L., Aussedat, M., Pereira, B., Dutheil, F., Atkin, S. L. (2017-5-15). Stress and salivary cortisol in emergency medical dispatchers: A randomized shifts control trial. PLOS ONE, 12(5), e0177094-.

Burda, P. (2014). Krizová komunikace s agresivním a hostilním pacientem. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů.

Franěk, O. (2013). Manuál dispečera zdravotnického operačního střediska (7. vyd.). Praha: Ondřej Franěk.

Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Psyché (Grada). Praha: Grada.

Shakespeare-Finch, J., Rees, A., & Armstrong, D. (2015). Social Support, Self-efficacy, Trauma and Well-Being in Emergency Medical Dispatchers. Social Indicators Research, 123(2), 549-565.

Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Psyché (Grada). Praha: Grada.

Weibel, L., Gabrion, I., Aussedat, M., & Kreutz, G. (2003). Work-related stress in an emergency medical dispatch center. Annals of Emergency Medicine, 41(4), 500-506.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK