Nároky profese operátora tísňové linky zdravotnické záchranné služby
Název práce v češtině: | Nároky profese operátora tísňové linky zdravotnické záchranné služby |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Profession requirements of Emergency medical dispatcher |
Klíčová slova: | Zdravotnické operační středisko|operátor tísňové linky ZZS|nároky profese|sociální kompetence|spokojenost |
Klíčová slova anglicky: | Emergency Medical Service|EMS call dispatcher|profession requirements|social competence|satisfaction |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.11.2017 |
Datum zadání: | 16.11.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.01.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | MUDr. Gabriela Šivicová |
Konzultanti: | PhDr. Zuzana Fajtlová, DiS. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude přispět ke zlepšení výběru uchazečů na pozici operátora tísňové linky Zdravotnické záchranné služby. Práce vyjde od mapování nároků práce operátora tísňové linky Zdravotnické záchranné služby, využije k tomu mapování profesiogram či jiné metody mapování nároků této profese. Vymezí charakteristiky osobnosti operátora, které umožňují efektivní zvládání nároků této profese – od těch každodenních, po ty krizové a výjimečné. Bude se zabývat také možnostmi efektivního měření těchto charakteristik u uchazečů o danou profesi. Dále také bude věnovat pozornost možnostem rozvoje a péče o tuto profesní skupinu. V empirické části práce bude realizována analýza činnosti operátora tísňové linky formou profesiogramu či jiné vhodné metody, budou identifikovány specifické klíčové charakteristiky osobnosti, umožňující zvládání těchto nároků a proběhne návrh diagnostických metod a postupů pro efektivní výběr vhodných uchazečů pro danou profesní pozici. |
Seznam odborné literatury |
Adams, K., Shakespeare-Finch, J., & Armstrong, D. (2014). An Interpretative Phenomenological Analysis of Stress and Well-Being in Emergency Medical Dispatchers. Journal of Loss and Trauma, 430-448. Andršová, A. (2012). Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Sestra (Grada). Praha: Grada Bedini, S., Braun, F., Weibel, L., Aussedat, M., Pereira, B., Dutheil, F., Atkin, S. L. (2017-5-15). Stress and salivary cortisol in emergency medical dispatchers: A randomized shifts control trial. PLOS ONE, 12(5), e0177094-. Burda, P. (2014). Krizová komunikace s agresivním a hostilním pacientem. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. Franěk, O. (2013). Manuál dispečera zdravotnického operačního střediska (7. vyd.). Praha: Ondřej Franěk. Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Psyché (Grada). Praha: Grada. Shakespeare-Finch, J., Rees, A., & Armstrong, D. (2015). Social Support, Self-efficacy, Trauma and Well-Being in Emergency Medical Dispatchers. Social Indicators Research, 123(2), 549-565. Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Psyché (Grada). Praha: Grada. Weibel, L., Gabrion, I., Aussedat, M., & Kreutz, G. (2003). Work-related stress in an emergency medical dispatch center. Annals of Emergency Medicine, 41(4), 500-506. |