Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence a kompozice vážné hudby
Název práce v češtině: Umělá inteligence a kompozice vážné hudby
Název v anglickém jazyce: Artificial Intelligence and Classical Music Composition
Klíčová slova: Turingův test|umělá inteligence|skládání hudby|klasická hudba|evaluace kreativních systémů|Rozlišovací test|skladatel|kreativita
Klíčová slova anglicky: Turing test|artificial intelligence|composing music|classical music|evaluation of creative systems|Discrimination test|composer|creativity
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.12.2017
Datum zadání: 10.12.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.12.2017
Datum a čas obhajoby: 07.09.2020 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:19.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je umělá inteligence v oblasti kompozice vážné hudby. Výzkum umělé inteligence, který se vyvíjí od 50. let 20. století, totiž vyústil v řadu programů imitujících práci skladatele a kompozice těchto programů mohou být aktivními posluchači označeny jako skladby lidského skladatele. Cílem práce je zmapovat (kdo, kdy, kde) a kriticky zhodnotit existující Turingovy testy pro vážnou hudbu, zjistit jaké jsou jejich principy i předpoklady a nabídnout čtenáři jejich výsledky a srovnání. Práce se zaměří na analýzu doposud provedených výzkumů na toto téma (autorů jako jsou Fernandéz & Vico, Cope) a nabídne souhrnný přehled výstupů vybraných výzkumů.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
TURING, A. M. I.—COMPUTING MACHINERY AND INTELLIGENCE. Mind. 1950, LIX(236), 433-460. DOI: 10.1093/mind/LIX.236.433. ISSN 0026-4423. Dostupné také z: https://academic.oup.com/mind/article-lookup/doi/10.1093/mind/LIX.236.433
FERNANDÉZ, José a VICO, Francisco. AI Methods in Algorithmic Composition: A Comprehensive Survey. Journal of Artificial Intelligence Research. 2013(48), 70.
NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic composition: paradigms of automated music generation. New York: Springer, c2009. ISBN 978-321-1755-396.
DELIÈGE, Irène a Geraint WIGGINS. Musical Creativity: Multidisciplinary Research in Theory and Practice. East Sussex: Psychology Press, 2006, s. 12. ISBN 978-1-84169-508-2
COPE, David. Experiments in musical intelligence. Madison, Wis: A-R Editions, 1996. ISBN 978-089-5793-379.
DIAZ-JEREZ, Gustavo. Composing with Melomics: Delving into the Computational World for Musical Inspiration. Leonardo Music Journal. 2011(21), 2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK