Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace
Název práce v češtině: Působení individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace
Název v anglickém jazyce: The Effect of individualized teaching on selected aspects of cognition and motivation
Klíčová slova: Kognitivní funkce|exekutivní funkce|školní motivace|doučování
Klíčová slova anglicky: Cognitive functions|executive functions|school motivation|tutoring
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.10.2017
Datum zadání: 25.10.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.10.2017
Datum a čas obhajoby: 27.05.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat působením individualizované výuky na vybrané aspekty kognice a motivace žáků. Individualizovanou výukou bude pro účely práce myšleno individuální doučování klienta lektorem. V teoretické části práce nabídne stručný přehled poznatků o kognitivních a motivačních procesech, které úzce souvisejí s výukou a školním prostředím. Z psychologického hlediska bude východiskem pro zpracování uvedené problematiky teorie PASS, jejíž základy definoval ve svém neuropsychologickém přístupu již Lurija. PASS vyjadřuje čtyři základní způsoby zpracování informací a řešení problémů prostřednictvím kognitivních proces (P = planning/ plánování; A =attention/ pozornost; S =simultaneous/ simultánní zpracování informací; S =successive/ sekvenční zpracování informací).

V empirické části bude představen kvalitativní výzkum zaměřený na dlouhodobé sledování působení individuálního doučování. Jako základní metody budou použity rozhovor a Diagnostická baterie kognitivních procesů CAS2. Výzkumný vzorek bude zahrnovat klienty programu Doučování organizace Lata – programy pro mládež a rodinu, z. s.
Cílem práce je poskytnout náhled na problematiku individuálního doučování a měření efektů jeho působení z psychologické perspektivy. Dílčím výstupem práce bude také studie o využití psychodiagnostického nástroje CAS2, který byl v nedávné době lokalizován pro Českou republiku.
Seznam odborné literatury
BORPHY, J. E. (2010). Motivating students to learn. New York: Routledge.
CUDNEY, E. A., & EZZELL, J. M. (2017). Evaluating the Impact of Teaching Methods on Student Motivation. Journal Of STEM Education: Innovations & Research, 18(1), 32-49.
DAS, J. P., NAGLIERI, J. A., & KIRBY, J. R. (1994). Assessment of cognitive processes: The PASS theory of intelligence. Boston: Allyn and Bacon
MAHEADY, L., & GARD, J. (2010). Classwide peer tutoring: Practice, theory, research, and personal narrative. Intervention In School And Clinic, 46(2), 71-78.
MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.
NAGLIERI, J. A., & Otero, T. M. (2017). Essentials of CAS2 Assessment. New Jersey: John Wiley & Sons.
NAKONEČNÝ, M. (2014). Motivace chování. Praha: Triton.
ZENELI, M., THURSTON, A., & ROSETH, C. (2016). The influence of experimental design on the magnitude of the effect size -peer tutoring for elementary, middle and high school settings: A meta-analysis. International Journal Of Educational Research, 76211-223.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK