Videogame Dys4ia and reflection of autobiographical narrative by transgender community
Název práce v češtině: | Dys4ia a reflexe autobiografického videoherního narativu transgender komunitou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Videogame Dys4ia and reflection of autobiographical narrative by transgender community |
Klíčová slova: | Herní studia|queer studia|transgender|videohry|recepce|Dys4ia |
Klíčová slova anglicky: | Game studies|queer studies|transgender|videogames|reception|Dys4ia |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.09.2017 |
Datum zadání: | 25.09.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou postoje transgender osob k reprezentaci jejich menšiny prostřednictvím videoher a zda videohru považují za médium vhodné k předávání příběhů o transgender zkušenosti, a to na příkladu autobiografické hry Dys4ia. V teoretické části bude využita teorie procedurální rétoriky v kontextu queer studies a menšinové mediální komunikace. V praktické části práce pak bude proveden řízený experiment s minimálně 10 respondenty z transgender komunity, kteří v kontrolovaném prostředí celou hru Dys4ia projdou. Sběr dat proběhne prostřednictvím hloubkového strukturovaného rozhovoru. Práce se pokusí reflektovat sílící trend menších, osobních videoher, které se stávají součástí menšinového mediálního prostoru a svým zaměřením na transgender komunitu nahlédnout do dosud neprobádané oblasti. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BOGOST, Ian. Persuasive games: the expressive power of videogames. Cambridge, MA: MIT Press, c2007. ISBN 978-0-262-02614-7. CAPUZZA, Jamie C. a Leland G. SPENCER. Transgender communication studies: histories, trends, and trajectories [online]. Lanham, Maryland: Lexington Books, 2015 [cit. 2017-08-15]. ISBN 9781498500067. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/cuni/Doc?id=11025328 SHAW, Adrienne. TALKING TO GAYMERS: QUESTIONING IDENTITY, COMMUNITY AND MEDIA REPRESENTATION. Westminster Papers in Communication [online]. 2012, 9(1), 67-88 [cit. 2017-08-15]. ISSN 17446708. HALBERSTAM, Judith. In a queer time and place: transgender bodies, subcultural lives. New York: New York University Press, c2005. Sexual cultures. ISBN 0-8147-3585-1. CORBER, Robert J. a Stephen M. VALOCCHI. Queer studies: an interdisciplinary reader. Malden, MA: Blackwell, 2003. ISBN 0-631-22916-7. Dostupné také z:http://www.loc.gov/catdir/toc/fy043/2002026250.html |